Kategorie

Barometr sukcesyjny i planowanie ściezki kariery dzieci z firm rodzinnych

Charakterystyka firm rodzinnych związana jest z unikalnym połączeniem trzech obszarów: profesjonalnego prowadzenia firmy, własności firmy w rękach rodziny oraz chęci przetrwania firmy rodzinnej w kolejnych pokoleniach. Odpowiednie zestawienie tych obszarów jest w stanie pomóc w firmie w osiągnięciu przewagi konkurencyjnej, ale może również przysporzyć przedsiębiorstwu rodzinnemu wielu problemów.

W Polsce w obliczu zmian systemowych, które nastąpiły po roku 1989 r. umożliwione zostało powstanie nowych, prywatnych firm. Wiekszość powstałych w tym okresie przedsiębiorstw to firmy rodzinne. Po 25 latach od tamtego zdarzenia nasz kraj stoi u progu pierwszej wielkiej fali sukcesji.

Czy przebiegnie ona po myśli właścicieli i ich firmy przetrwają kolejne pokolenia? Czy polskie firmy rodzinne dalej będą stanowić o sile napędowej rodzimej gospodarki? Czy dzieci z firm rodzinnych są przygotowane do tej zmiany i czy mają motywację do podjęcia się kontynuacji działania?

Zmiana pokoleniowa w firmie rodzinnej jest wysoce skomplikowana i wymaga odpowiedniego zbalansowania wszystkich w ten proces zaangażowanych, czyli właścicieli, rodziny oraz firmy. Często poza problemami stricte biznesowymi dochodza również te natury emocjonalnej związanej z aspiracjami nestora czy sukcesora.

Do jakich wniosków doszliśmy? Jaką przyszłość planują dzieci z firm rodzinnych? Jak wypadamy na tle ogólnoświatowym (34 kraje wzięły udział w projekcie GUESSS)?

Treść tylko dla zalogowanych użytkoników. Zaloguj się by przeczytać.
Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Zobacz również

DATA
9 grudnia 2020
Raporty i badania
Odpowiedzi firm rodzinnych na COVID-19 w raporcie European Family Businesses
Jakie taktyki przyjęły firmy rodzinne z Unii Europejskiej, w odpowiedzi na COVID-19? Gorący Raport European Family Businesses objął 61 firm wywodzących się z UE. Wśród nich znalazły się trzy działające w Polsce firmy: Drutex, LUG, Raben. Firma rodzinna LUG S.A – wiodący producent oświetlenia postawił na innowacje. Ich specjalne lampy z UV dziś pomagają w […]
Czytaj
DATA
25 lutego 2020
Raporty i badania
Model BELIEFS™ nowe spojrzenie na wyzwania w zmianie pokoleniowej. Autorski model oceny firm rodzinnych.
Deficyty na poziomie komunikacji, transparentności decyzji w zakresie zmiany pokoleniowej ujawniły, że tylko 9% pracowników firm rodzinnych wie, czy firma ma przygotowany plan sukcesji. Nadto, sukcesorzy u progu przejęcia odpowiedzialności za firmę wciąż nie mają decyzyjności. Tylko 40% z nich ma poczucie wpływu na decyzje strategiczne. Co druga rodzina biznesowa przyznała, że relacje w rodzinie […]
Czytaj
DATA
10 lutego 2020
Raporty i badania
Preferencje sukcesyjne polskich przedsiębiorców rodzinnych
Zainteresowanie polską przedsiębiorczością rodzinną, założycielami firm rodzinnych, którzy nadali rytm polskiej gospodarce po ponad 25 latach działania na wolnym rynku, ich rodzinami, które mają ogromny wpływ na kształtowanie i trwałość rodzinnych biznesów, procesem sukcesji oraz sukcesorami, w których rękach spoczywa nadanie kierunku rozwoju i opracowania wizji przyszłości firmy, jest obecnie tak intensywne, tak żywe i […]
Czytaj
Newsletter
Cookies

Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów analitycznych, realizacji usług i bezpieczeństwa oraz reklamowych, z wykorzystaniem profilowania. Korzystając z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki pliki cookies będą automatycznie zapisywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności Serwisu.

Akceptuję
Zaloguj się
0