Eksperci i Praktycy

Roman Wieczorek
Szef Zespołu Ekspertów
Absolwent Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, radca prawny. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi organizacjami biznesowymi. Były Prezes Zarządu Skanska w Polsce, Prezes Zarządu Skanska Czechy i Słowacja, jako pierwszy i jedyny Polak V-ce Prezes Zarządu Światowego Skanska z siedzibą w Sztokholmie – jednej z największych Firm budowlano-deweloperskich na Świecie. Rok 2016 zakończenie kariery zawodowej. Aktualnie – Przewodniczący Rady Nadzorczej Ośrodka Profilaktykii Epidemiologii Nowotworów w Poznaniu, członek Rady Nadzorczej Duda Cars Mercedes Benz, członek Consilium przy Wydziale Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego, Przewodniczący Rady Programowej Instytutu Lingwistyki Stosowanej PWSZ w Lesznie, wykładowca MBA , członek Rady Instytutu Humanites w Warszawie, mówca biznesowy, doradca, mentor.


Obszary:
  • Mentoring
  • Kultura organizacyjna
  • Przywództwo
Dowiedz się więcej
Linkedin
Piotr Andrzejczak
Doradca dla polskich przedsiębiorców w różnorodnych aspektach tworzenia i rozwijania firm rodzinnych w tym budowania zasad ładu rodzinnego (konstytucje rodzinne), zarządzanie i ochrony majątku prywatnego. Specjalista w projektach związanych z planowaniem sukcesji i planowaniem spadkobrania.
Ekspert w dziedzinie prawa spółek, w tym funkcjonowania organów władz oraz odpowiedzialności zarządu i rady nadzorczej w spółkach prawa handlowego.
Udziela wsparcia firmom i grupom kapitałowym przy projektach restrukturyzacyjnych (połączenia, w tym transgraniczne, przekształcenia, podziały).
Jest także specjalistą w dziedzinie fuzji i przejęć. Jest doradcą oraz negocjatorem dla polskich przedsiębiorców oraz dla inwestorów zagranicznych przy transakcjach nabycia oraz zbycia przedsiębiorstw, a także liderem w wielu projektach due diligence
Prelegent na konferencjach i seminariach na temat prawnych aspektów inwestycji w Polsce oraz na temat aspektów prawnych działalności firm rodzinnych w Polsce. Jest współautorem publikacji „Narodziny Firmy Rodzinnej” wydanej przez Instytut Biznesu Rodzinnego.

Obszary:
  • Doradztwo prawne
Dowiedz się więcej
Katarzyna Barcińska
Skuteczna menedżerka, posiadające szerokie doświadczenie w zarządzaniu marketingiem, budowaniu marki, projektami i zespołami oraz skutecznym przeprowadzaniu organizacji przez proces zmiany. Wierzy w marketing zintegrowany nastawiony na dostarczaniu wartości dla klientów. Posiada doświadczenie w koordynacji marketingu i sprzedaży, obsłudze klienta, budowaniu relacji biznesowych, budowaniu skutecznej komunikacji, tworzeniu strategii brandingowych także dla firm rodzinnych. Jest przekonana, że firmy rodzinne są wyjątkowe, bo nastawione są na trwanie i rozwój, dbają o swoich pracowników, dostarczają klientom nie tylko dobre produkty i usługi, ale przede wszystkim inwestują czas i energie w prawdziwe relacje z klientami, partnerami biznesowymi i pracownikami. Współtwórczyni narzędzi, z obszaru komunikacji i HR, wspierających sukcesję dla firm rodzinnych wypracowanych w ramach projektu „Kody wartości – efektywna sukcesja w polskich firmach rodzinnych” realizowanego z funduszu UE w latach 2011-2013. Ekspertka IBR w obszarach zarządzania marką (badania, audyty marki, definiowanie wyróżników marki, komunikacja marki wewnątrz organizacji i do otoczenia zewnętrznego, storytelling w budowaniu marki, branding personalny członków rodziny a branding firmy) i marketingu strategicznego (analizy klientów, definiowanie grup docelowych, budowanie strategii komunikacji, definiowanie wskaźników marketingowych) a także rozwoju biznesu (budowanie innowacyjnych modeli biznesowych, definiowanie nowych usług i MVP, wprowadzenie produktów i usług na rynek) oraz zarządzania zmianami ( definiowanie potrzeb interesariuszy, definiowanie silnych stron zespołu i firmy, planowanie działań, planowanie komunikacji, angażowanie zespołu w procesie zmiany, zarządzanie zmianą, definiowanie kluczowych miar sukcesu).

Obszary:
  • Budowanie marki
  • Personal Branding
Dowiedz się więcej
Anna Bielak - Dworska

Przedsiębiorca w drugim pokoleniu. Od 2004 zaangażowana w działalność rodzinnej firmy. Fundatorka Fundacji Stajnia, dyrektor operacyjna organizacji. Jest odpowiedzialna za program rewitalizacji, w tym budowania międzynarodowej społeczności Kompleksu Pałacowo-Parkowego w Siemianowicach Śląskich. Współzałożycielka nieformalnej grupy ekspertów ds. rewitalizacji, współautorka programu edukacyjnego „Akademia Liderów Społecznych” i programu merytorycznego laboratorium rewitalizacji „ReviLAB”. Jest autorką i liderem merytorycznym międzynarodowej konferencji i warsztatów service design sprint „Co-design your P(a)lace. Aktualnie wdraża i koordynuje prace nad międzynarodowym projektem „Co-design your place”. Ekspertka w prestiżowym programie menadżerskim dla sukcesorów – Akademia Sukcesora.


Obszary:
  • Innowacja,
  • Projektowanie usług,
  • Odpowiedzialność społeczna biznesu,
  • Placemaking.

Fundacja Stajnia | Co-design your place

Dowiedz się więcej
Linkedin
Jerzy Celichowski
Jest czynnym zawodowo adwokatem wpisanym na listę adwokatów Wielkopolskiej Izby Adwokackiej. Ukończył prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, jest członkiem międzynarodowej organizacji praktyków upadłości i restrukturyzacji INSOL Europe.
W ramach praktyki zawodowej wykonywanej w rodzinnej spółce Celichowscy Służewska – Woźnicka sp.p. Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych, specjalizuje się w prowadzeniu spraw z zakresu prawa gospodarczego i cywilnego. Zajmuje się przede wszystkim obsługą prawną przedsiębiorstw, w tym wielu rodzinnych.
Świadczy doradztwo w każdym aspekcie prowadzonej działalności gospodarczej, tak w zakresie organizacji i przekształcania formy prawnej tej działalności, jak również reprezentacji we wszelkiego rodzaju postępowaniach sądowych i administracyjnych.
Zarówno doświadczenia osobiste związane z uczestnictwem w spółce rodzinnej, jak i zawodowe wynikające z obsługi prawnej firm rodzinnych, pozwalają na pełniejsze zrozumienie i szersze podejście do zagadnień związanych z bieżącą działalnością firm rodzinnych oraz ich sukcesją.

Obszary:
  • Doradztwo prawne
Dowiedz się więcej
dr Przemysław Grobelny, CFA
Posiadacz tytułu CFA (Chartered Financial Analyst). Doktor nauk o finansach. Specjalizuje się w doradztwie na rzecz podmiotów z sektora finansowego, w tym w szczególności w obszarze wycen portfeli wierzytelności oraz transakcji fuzji i przejęć.
Posiada bogate doświadczenie zakresie sporządzania opinii na potrzeby sporów sądowych, planów restrukturyzacyjnych oraz wycen przedsiębiorstw. Brał udział w procesach restrukturyzacyjnych instytucji finansowych, firm handlowych i produkcyjnych, w których odpowiadał w szczególności za modelowanie finansowe.

Obszary:
  • Analiza ekonomiczno-prawna z zakresu weryfikacji przesłanek do upadłości lub restrukturyzacji,
  • Analiza wypłacalności przedsiębiorstwa,
  • Współpraca z zarządcami i nadzorcami w przygotowywaniu strategii postępowań restrukturyzacyjnych,
  • Opracowywanie planów restrukturyzacyjnych wraz z prognozami finansowymi,
  • Doradztwo w sposobie zarządzania kosztami i zobowiązaniami,
  • Sporządzanie opinii o ekonomicznych skutkach podejmowania działań restrukturyzacyjnych,
  • Wykonywanie testów prywatnego wierzyciela oraz inwestora.

Dowiedz się więcej
Linkedin
Michał Gniatkowski
Radca prawny, z doświadczeniem w pracy w renomowanych kancelariach i firmach konsultingowych (Arthur Andersen), działach prawnych korporacji (Kompania Piwowarska, Kronospan), aktywny w działalności izb gospodarczych i klubów biznesu, wykładowca na Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Współpracuje z IBR oraz firmami rodzinnymi, uczestnik spraw spadkowych i procesów sukcesyjnych.
Posiada uprawnienia mediatora sądowego, co może być pomocne przy prowadzeniu trudnych rozmów w ramach rodziny na tematy związane z podziałem obowiązków i sukcesją. Zajmuje się też audytowaniem procesów sukcesyjnych (audyt realizacji „konstytucji rodzinnych” oraz „sukcesyjnych planów wykonawczych”).

Obszary:
  • Doradztwo prawne
Dowiedz się więcej
Linkedin
dr hab. inż. Alicja Hadryś
Ekspert ds. Internacjonalizacji firm rodzinnych oraz projektowania modeli biznesowych związanych z ekspansją zagraniczną.
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych. 
Ekspert Unii Europejskiej, PARP oraz Instytutu Biznesu Rodzinnego. 
Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu A. Mickiewicza w Poznaniu, Wyższej Szkoły Bankowej oraz Visiting Professor Lethbridge University w Kanadzie. Członek międzynarodowej organizacji IFERA (International Family Enterprises Research Academy) zrzeszającej badaczy i przedsiębiorstwa rodzinne z całego świata, The European Council for Small Business and Entrepreneurship (ECSB) oraz organizacji Vital Voices.

Obszary:
  • Ekspansja zagraniczna – zarządzanie międzynarodowe
  • Projektowanie innowacyjnych modeli biznesowych związanych z ekspansją zagraniczną
  • Analiza potencjału internacjonalizacji przedsiębiorstwa
  • Projektowanie procesów w przedsiębiorstwach
  • Budowanie kultury organizacyjnej w kontekście umiędzynarodowienia działalności
  • Budowanie i zarządzanie zespołami różnorodnymi i wielokulturowymi
Dowiedz się więcej
Linkedin
Sylwia Kowalenko
Psycholog, terapeuta systemowy, certyfikowany trener Mocnych Stron GeniusFormula, mediator rodzinny, prawnik.
Prowadzę prywatną praktykę od prawie 10 lat. Zajmuję się odkrywaniem ludzkich Talentów, Wartości i Marzeń. Z wielką pasją pragnę inspirować do życia w spełnieniu, radości, spokoju ducha oraz byciu autentycznym i efektywnym.
Pracuję z dorosłymi oraz młodzieżą. Prywatnie szczęśliwa żona i mama trojga dzieci.

Obszary:
  • Pomoc psychologiczna w procesie sukcesji
  • Tallenty Gallupa - CliftonStrengthsFinder

Dowiedz się więcej
Linkedin
Wiesława Machalica IBR
Wiesława Machalica
Psycholog. Trener umiejętności psychospołecznych i biznesu. Coach. Terapeuta praktyk.
Psycholog, superwizor treningu psychologicznego oraz trener kompetencji psychospołecznych- rekomendacja Polskiego Towarzystwa Psychologicznego; trener biznesu, coach, certyfikowany terapeuta – praktyk Neurolingwistycznego Programowania (The American Society of NLP Bandler & Associates), Członek Rady Trenerów PTP. 
Posiada European Certificate in Psychology-akceptacja European Federation of Psychologists Associations ( EFPA).
Certyfikowana specjalistka interwencji dla osób będących w kryzysie psychologicznym. Posiada certyfikat w obszarze terapii poznawczo- behawioralnej,
Ekspert Instytutu Biznesu Rodzinnego w Poznaniu .
Całkowity staż pracy w zawodzie psychologa – ponad 40 lat.
Posiada 30 –letnie doświadczenie zarządzania specjalistyczną, innowacyjną firmą dla rodzin w sytuacjach trudnych.
Prowadzi działalność szkoleniową z obszarów rozwoju osobistego oraz obszarów związanych z zarządzaniem - od lat 26.
Posiada 15 letnie doświadczenie eksperckie w projektach dedykowanych firmom rodzinnym, m.in. „Firmy Rodzinne 1” ; „Kody wartości – efektywna sukcesja w polskich firmach rodzinnych”; „Firmy Rodzinne 2 .

Obszary:
  • Rozwój osobistych kompetencji psychospołecznych, miedzy innymi:
  • Komunikowanie się, porozumiewanie, dialog międzypokoleniowy, nawiązywanie i utrzymywanie prawidłowych relacji
  • Inteligencja emocjonalno- społeczna w biznesie dla szefów, liderów, przywódców
  • Asertywność w życiu osobistym, rodzinnym i firmowym - jako przeciwwaga agresji i uległości; wystąpienia publiczne.
  • Radzenie sobie z konfliktami i sytuacjami trudnymi
  • Zarządzanie stresem, czasem i zadaniami; wypaleniem zawodowym
  • Coaching
  • Wsparcie psychologiczne w sytuacjach trudnych i kryzysowych
  • Obszary związane z tworzeniem kultury i klimatu organizacyjnego firmy
  • Przeprowadzanie diagnozy kompetencji

Dowiedz się więcej
Linkedin
Grażyna Marciniak
Moja marka HR External przypomina wielopiętrowy budynek, którego każdy poziom to inne doświadczenia i kompetencje zbierane podczas pracy w różnych obszarach i dla różnych organizacji. Zanim zaprosisz mnie do swojego świata, wiedz, że nie byłam menedżerem HR od początku drogi zawodowej. Zanim znalazłam się tu gdzie jestem teraz – na poddaszu mojego budynku, w obszarze HR – wiele lat pracowałam w zarządzaniu biznesem. Rozumiem prawa jakimi się rządzi (również te nieoczywiste), wiem z jakimi historiami dnia powszedniego mierzą się osoby zarządzające własnymi firmami.
Skąd wiem? Bo przerabiałam to wszystko na sobie, kiedy prowadziłam własną firmę rodzinną, należącą do sektora MŚP. Doświadczyłam zarządzania usługami budowlanymi, logistyką, sprzedażą hurtową 
i detaliczną, tworzenia sklepu internetowego. Kilka lat kierowałam grupą franczyzową. Wiem jakie specyficzne prawa rządzą się obszarem produkcji oraz co wyróżnia osoby pracujące w projektach naukowo-badawczych oraz w IT. W obszarze czystego HR funkcjonuję od kilku lat. Był to świadomy wybór, rola i misja oparta na wartościach jakie wyznaję.

Obszary:
  • HR w ujęciu biznesowym
  • Zarządzanie zespołami
Dowiedz się więcej
Barbara Modecka
Ukończyła magisterskie studia na Wydziale Handlu Zagranicznego na SGH. Posiada wieloletnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych, a od ponad 22 lat - zarządza firmą doradztwa personalnego. Z branżą konsultingową związana od 25 lat. Początkowo odpowiadając głównie za kontakty z klientami, negocjacje, a następnie za projekty rekrutacyjne wykonywane głównie metodą executive search. Z sukcesem łączy pracę kierowniczą z pracą konsultanta. W swojej karierze zrealizowała bardzo wiele projektów dotyczących stanowisk wyższego szczebla zarządzania, menedżerskich i specjalistycznych dla firm działających w różnych branżach. Współpracowała z sukcesem z firmami z sektorów: telekomunikacja/informatyka, FMCG (w tym sieci handlowe), instytucje finansowe oraz farmacja i paliwa. Pracowała jako konsultant z większością firm należących do grona klientów HRI. Jest członkiem takich organizacji, jak Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami, Korporacja Handlu Zagranicznego oraz Lion’s Club Warszawa Sawa

Obszary:
  • Rekrutacje – executive search
  • Outplacament
  • Mapingi – badania dot zasobów ludzkich
  • Assessment Centre/Development Centre
  • Doadztwo HR – m.in. systemy motywacyjne, systemy ocen, opisy stanowisk, Interim HR Manager
Dowiedz się więcej
Marietta Lewandowska
Marietta Mucha
Ekspert i praktyk metodologii service design – innowacyjnego projektowania usług; prowadząca warsztatów i projektów kreatywnych design thinking. Prywatnie absolwentka innowacyjnego kierunku studiów magisterskich Service Experience Design and Innovation na University of the Arts w Londynie. Członek Instytutu Biznesu Rodzinnego aktywnie wspierający działania Fundacji. Współorganizatorka Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych oraz Kongresu Sukcesorów NEXT G. Autorka licznych artykułów o tematyce przedsiębiorczości rodzinnej. Obecnie również uczestnik prestiżowego programu managerskiego Akademia Sukcesora.

Obszary:
  • Innowacje
  • Service design
Dowiedz się więcej
Linkedin
dr hab. Maciej Stradomski, prof. UEP
Doktor habilitowany finansów, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Kierownik Katedry Inwestycji i Rynków Kapitałowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Specjalizuje się w dziedzinie rynków kapitałowych, transakcji fuzji i przejęć na rynku prywatnym, strategiach finansowych przedsiębiorstw oraz w nadzorach właścicielskich. Prowadzi liczne projekty z zakresu pozyskiwania finansowania oraz restrukturyzacji przedsiębiorstw.
Doradca podatkowy nr 12526. Przewodniczący Rady Programowej Instytutu Biznesu Rodzinnego.
Autor wielu publikacji naukowych z zakresu finansów przedsiębiorstw.
Doświadczenie zdobywał w bankowości, firmach doradczych oraz funduszach typu private equity. Pełni rolę członka rad nadzorczych w spółkach kapitałowych. Członek Zarządu w firmie doradczej CMT Advisory. Od wielu lat związany z Grupą Kapitałową Eteron, w której spółkach pełnił rolę Prezesa oraz Członka Zarządu.

Obszary:
  • Rozwój przedsiębiorstw poprzez przejęcia
  • Określanie optymalnej strategii w procesach przejęć
  • Poszukiwanie i selekcja firm do nabycia
  • Badania rynków, na których działają potencjalne cele transakcji
  • Wycena celu akwizycji
  • Negocjacje i finalizacje w procesach nabywania przedsiębiorstw
  • Doradztwo potransakcyjne
Dowiedz się więcej
Edyta Szarska
To międzynarodowy ekspert w dziedzinie finansów i controllingu. Trener prestiżowej organizacji IBCS Institute (IBCS®, International Business Communication Standards) i ambasador standardów IBCS na świecie. Członek międzynarodowego zespołu ICV International Work Group.
Po kilkunastu latach pracy w controllingu założyła firmę Controlling Partner i opracowała dziesiątki projektów koncepcyjnych dla zespołów controllingu. Uczestniczyła w procesach przygotowania dobrze znanych polskich firm do zmian właścicielskich. Obecnie realizuje szkolenia i projekty doradcze z raportowania dla top managementu według standardów IBCS® oraz międzynarodowe projekty controllingu dla firm europejskich jako członek grupy ICV International Work Group.
Autorka publikacji w prasie fachowej, certyfikowany trener webcast i e-learning. Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych SGH, liczne szkolenia i konferencje w różnych krajach (Niemcy, Chorwacja, Rosja, Wielka Brytania, Hiszpania, Austria).

 Jej zawodowa wizja to praca nad ciągłym podwyższaniem poziomu świadomości controllingu poprzez dzielenie się praktycznymi rozwiązaniami dla top menedżerów. Uczestniczy w tworzeniu kultury szybkiej i jasnej informacji dla podejmowania decyzji. Wie, że najwięcej można dostać dając i dzieląc się.

Obszary:
  • Controlling
Dowiedz się więcej
Linkedin
Dariusz Szulc
Absolwent Thames Valley University w Londynie na wydziale zarządzania i marketingu oraz Uniwersytetu Warszawskiego na wydziale Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej; kulturoznawca - absolwent studiów podyplomowych w Polskiej Akademii Nauk.
Dariusz ma ponad dwudziestoletnią praktykę zawodową w korporacjach międzynarodowych w strukturach marketingu i komunikacji, a także w sektorze MSP, gdzie dla firm z wielu branż, doradzał w zakresie marketingu i komunikacji, a także wdrażał i realizował strategie. 
Jest założycielem firmy ARTVENTURE Public Relations. Doradza firmom w zakresie marketingu strategicznego, komunikacji i public relations oraz zarządzania marką i projektami CSR. Realizuje również projekty na rynku muzycznym i sztuk wizualnych. Z zamiłowania do sztuki jest również marszandem i managerem artystów muzyków.

Obszary:
  • Przygotowanie strategii komunikacji, organizacja i wdrożenie.
    - Relacje z interesariuszami
    - Relacje z mediami
    - e-PR
    - szkolenia i coaching zespołu PR
  • Strategie marketingowe, opracowanie, organizacja i wdrożenie
  • Zarządzanie marką
  • Category Management
  • Event marketing
  • Szkolenia i coaching zespołu marketingu
Dowiedz się więcej
Jakub Tomaszewski
Dyrektor Finansowy i Operacyjny w Hansgrohe Polska. Od 2009 roku związany z Hansgrohe, jednej z najbardziej znanych niemieckich firm rodzinnych. Pełni funkcję Controllera Regionalnego Grupy dla Europy Środkowo Wschodniej w centrali Hansgrohe DE, a także jest członkiem międzynarodowej grupy eksperckiej dotyczącej wdrażania innowacyjnych rozwiązań controllingowych. Jako doświadczony praktyk w swojej karierze zawodowej brał udział w licznych projektach strategicznych i restrukuryzacjach. Buduje nowoczesne działy controllingu w firmach rodzinnych w Polsce. Posiada praktyczne międzynarodowe doświadczenie w optymalizacji procesów biznesowych oraz zarządzania zmianą. Od 9 lat członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (ICV). Zdobywał wiedzę w Controller Akademie w Niemczech. Studiował Finanse na Harvard University oraz Business Międzynarodowy w Dundee Business School, UK.

  • Controlling
Dowiedz się więcej
Linkedin
Szymon Trzebiatowski
Finansista z wykształcenia, wieloletni praktyk controllingu i manager. Przez prawie 25 lat związany z największym prywatnym pracodawcą w Poznaniu i Wielkopolsce, Firmą Volkswagen Poznań sp. z o.o., w tym przez 8 lat w funkcji członka zarządu ds. finansowych, organizacji i IT (ponad 10 tys. pracowników, 12 mld zł inwestycji od 1993 roku, 18 mld zł obrotu rocznie). Lider wielu innowacyjnych projektów w zakresie przyszłościowych rozwiązań mobilności oraz nowych metod pracy dających satysfakcję pracownikom i wysoce efektywne rozwiązania organizacji. Zwolennik łączenia tradycyjnych rozwiązań organizacyjnych z kreatywnością design thinking, sprawnością metod zwinnych, czy skutecznością scruma poza IT. Mentor talentów, coach dla przyszłych managerów. Mentor finansowy w indywidualnym programie akceleracyjnym dedykowanym polskim startupom technologicznym. Ekspert Instytutu Biznesu Rodzinnego, doradca Biznesu.

Obszary:
  • Controlling
  • Digitalizacja
  • Start-up
Dowiedz się więcej
Linkedin
dr Marta Widz
Dr Marta Widz, jest pracownikiem naukowym jest pracownikiem naukowym IMD Business School w Lozannie w Szwajcarii, uzyskując najbardziej prestiżowe wyróżnienia na świecie dla firm rodzinnych: IMD Global Family Business Award, sponsorowaną przez Pictet oraz IMD-Pictet Sustainability in Family Business Award. Pełni funkcję członka jury bez prawa głosu w przypadku obu nagród oraz przewodniczy komisjom oceniającym.
Marta działa w obszarze badań, doradztwa i nauczania w dziedzinie firm rodzinnych. Współpracowała z wieloma firmami rodzinnymi o zasięgu globalnym, wielopokoleniowymi oraz z pierwszym pokoleniem, na rynkach rozwiniętych i wschodzących.
Pełni funkcję współprzewodniczącej Komitetu Programowego Globalnej Konferencji Instytutu Firm Rodzinnych (FFI) 2020, przewodniczącej ścieżki „Learning & Exchange” na konferencji International Family Enterprise Research Academy (IFERA) 2020. Jest częstym prezenterem dla Family Business Network (FBN), Hénokiens i Instytutu Biznesu Rodzinnego (IBR). Napisała wiele artykułów dla praktyków, rozdziałów w książkach, studiów przypadków i recenzowanych artykułów na temat firm rodzinnych.
Marta uzyskała tytuł doktora w Centre for Family Business na University of St. Gallen w Szwajcarii, jest absolwentką London School of Economics and Political Science (LSE), CEMS Global Alliance in Management Education, IMD Business School, Szkoły Głównej Handlowej i posiada wieloletnie międzynarodowe doświadczenie w branży finansowej i farmaceutycznej.

Obszary:
  • Ład rodzinny
  • Konstytucje
  • Fundacje rodzinne
  • Rady nadzorcze i corporate governance
  • Zrównoważony rozwój / sustainability w firmach rodzinnych
  • Purposeful wealth management & Impact Investing
Dowiedz się więcej
dr hab. inż. Ewa Więcek-Janka
Doktor habilitowana w naukach społecznych w dziedzinie nauki o zarządzaniu i jakości, magister psychologii, inżynier zarządzania kieruje Zakładem Marketingu i Rozwoju Organizacji na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej. Od 2002 roku zajmuje się badaniami nad funkcjonowaniem przedsiębiorstw rodzinnych. Wydała ponad sto siedemdziesiąt publikacji w czasopismach naukowych. Wyniki swoich badań referowała na kilkudziesięciu konferencjach naukowych w kraju i zagranicą. Zrealizowała dziesięć staży zagranicznych na światowych uczelniach.
Jest prezesem Polskiego Stowarzyszenia Naukowego Systemów Szarych oraz ekspertką Instytutu Biznesu Rodzinnego i członkinią: FaBeRNET Family Business Research Network, Family Business Foundation, Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu i Towarzystwa Zarządzania Produkcją.

Obszary:
  • Negocjacje w rodzinie i w biznesie
  • Zarządzanie konfliktem w rodzinie i biznesie
  • Jak zbudować badania marketingowe w firmie
  • Motywowanie do pracy
  • Psychologia zarządzania
Dowiedz się więcej
Linkedin
Michał Wojewoda
Autor jednej z pierwszych w Polsce prac dyplomowych w tematyce ładu rodzinnego i konstytucji firm rodzinnych. Specjalizuje się w tworzeniu strategii rozwoju dla firm rodzinnych opartych na wartościach. Prelegent, moderator, autor publikacji o tematyce przedsiębiorczości rodzinnej, głównie w temacie strategii i ładu rodzinnego.

Obszary:
  • Ład Rodzinny
  • Start up
  • Digitalizacja
  • Konstytucje Firm Rodzinnych
Dowiedz się więcej
Linkedin
Cookies

Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów analitycznych, realizacji usług i bezpieczeństwa oraz reklamowych, z wykorzystaniem profilowania. Korzystając z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki pliki cookies będą automatycznie zapisywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności Serwisu.

Akceptuję
Zaloguj się
0