Zapotrzebowanie na menedżerów spoza rodziny zwiększa się i będzie się zwiększać! Z jednej strony właściciele będą chcieli otaczać się ludźmi, którzy znają wyzwania "rodzinności", potrafią wykorzystać "rodzinność" jako atut, a może także będą wspierać proces sukcesji, np. jako zewnętrzny moderator. Z drugiej strony liczba sukcesji zewnątrzrodzinnych będzie rosła - czy menedżerowie wypełnią lukę sukcesyjną? To zależy od tego, jak uda się ułatwić współpracę między rodziną właścicielską a menedżerem - doświadczenia i oczekiwania obu stron są różne.
Przed menedżerami najwyższego szczebla, których celem byłoby podjęcie roli prowadzenia firmy po założycielu, stoi jednak trudne wyzwanie: uświadomienie i rozumienie czynnika „rodzinności” danej firmy.
Rodzinny charakter firmy powoduje, iż staje się ona trudna dla zrozumienia dla wykształconych i doświadczonych w korporacjach menedżerów.
Jak i od kogo uczyć się, co w praktyce oznacza rodzinność i jakie niesie ze sobą szanse i zagrożenia?
Instytut Biznesu Rodzinnego wspólnie z Akademią Leona Koźmińskiego organizuje studia podyplomowe "Menedżer w biznesie rodzinnym".
Studia podyplomowe "Menedżer w biznesie rodzinnym":
To dla Ciebie są studia podyplomowe "Menedżer w biznesie rodzinnym".
Współpraca między właścicielem firmy rodzinnej a menedżerem spoza rodziny. Jak się przygotować? Materiał z webinaru
Jak i od kogo uczyć się, co w praktyce oznacza rodzinność i jakie niesie ze sobą szanse i zagrożenia? Nagranie webinaru, w którym udział wzięli:
Moderacja: Szymon Trzebiatowski - Szef Zespołu Ekspertów, Ekspert ds. strategii, efektywności i optymalizacji biznesowej w Instytucie Biznesu Rodzinnego
Odpowiedzialność i profesjonalizm Dzisiaj to jedyna droga, by Jutro przekazać Lepszą Firmę Sukcesorom
Roman Wieczorek opowiada o specyfice firm rodzinnych: czym różnią się od firm nierodzinnych? Jakie wyzwania przed właścicielami i sukcesorami firm rodzinnych?
W kierunku dynastycznych rodzin biznesowych. Nowy wymiar (NIE)WIDZIALNEGO BOGACTWA
Dr Adrianna Lewandowska - Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego - opowiada o procesie sukcesji z szerszej perspektywy, bazując na modelu Diamentu Sukcesyjnego(c) swojego autorstwa: "Sukcesja to dynamiczny proces zachodzący między dwiema generacjami, którego celem jest transfer do młodszego pokolenia wiedzy, władzy i własności z zachowaniem indywidualnych dla danego biznesu i rodziny wartości, ważnych dla obu stron procesu oraz wypracowaną wspólną WIZJĄ przyszłości, która profesjonalizuje działania i przygotowuje organizację na spotkanie z przyszłością.”
Dlaczego współpraca z managerem zewnętrznym nie zawsze jest sukcesem?
O doświadczeniach w pracy z managerem spoza rodziny opowiadała Anna Sobkowiak – wieloletni właściciel firmy Pani Teresa Medica. Mimo starannego zaplanowania procesu zatrudnienia managera, współpracy z firmą executive search oraz konsultacjami ze specjalistami, współpraca z managerem nie ułożyła się bezproblemowo, a ostatecznie firma została sprzedana.
Międzypokoleniowe strategie w służbie biznesu rodziny, rozwoju i długowieczności - panel dyskusyjny
Dyskusja na temat budowania strategii biznesowej i angażowaniu pracowników.
Paneliści:
Prowadzenie: Szymon Trzebiatowski - Szef Zespołu Ekspertów Instytutu Biznesu Rodzinnego