Prezes

Założyciel i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego

 

Absolwentka zagranicznego MBA, stypendysta Uniwersytetu St.Gallen w Center for Family Business i Uniwersytetu Wiedeńskiego w Institut für Familienunternehmen. Właściciel firmy doradczej Lewandowska & Partnerzy, od lat wspiera firmy rodzinne w zakresie strategii rozwoju, procesów sukcesyjnych oraz zarządzania zmianą. Członek Międzynarodowej Sieci Doradców Strategicznych w Berlinie oraz IFERA. Wykładowca MBA oraz licznych studiów podyplomowych.

Dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, oprócz publikacji, wystąpień kongresowych i tworzenia praktycznych narzędzi dla biznesu rodzinnego (także tych współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach projektu „Kody wartości – efektywna sukcesja w polskich firmach rodzinnych”), stworzyła jedyną w Polsce platformę wymiany myśli i doświadczeń biznesowych, jaką jest Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych.

Autorka licznych publikacji i książek:

Wystąpienia

W prasie

DATA
2024_04_01
Luksus wymaga historii - wypowiedź dr Adrianny Lewandowskiej w artykule w Gazecie Bankowej
Adrianna Lewandowska nie ma wątpliwości, że dla klientów historia firmy jest istotna, nawet jeśli nie zdają sobie sprawy z tego, że dziś może ona należeć do innych właścicieli. – Wedel, Kruk, Blikle… klienci często nie wiedzą, do kogo naprawdę należą te firmy, kojarząc markę z nazwiskiem założycieli. To zaufanie do marki, na którym zbudowany został kapitał konsumencki. Czasami jest to już tylko marketing, a czasami za tymi brandami stoją autentyczne wartości – więcej do przeczytania w Gazecie Bankowej wyd. kwiecień 2024.
Czytaj
DATA
14.7.2023
W Rodzinie Siła! Firmy Rodzinne - dodatek w Rzeczpospolitej
36% firm w Polsce to takie, które są wyraźnie rodzinne i świadome własnej tożsamości. Jest to najniższy odsetek w porównaniu z innymi krajami biorącymi udział w badaniu. Gdybyśmy jednak spojrzeli na firmy z poziomu piątek - firm rodzinnych jest aż 92%. To ogromny potencjał dla rodzimej gospodarki - mówi dr Adrianna Lewandowska, MBA, prezes i założyciel Instytutu Biznesu Rodzinnego - możemy przeczytać na łamach dodatku Rzeczypospolita.
Czytaj
DATA
21.7.2023
Sukcesja po polsku, czyli o roli Fundacji Rodzinnej w planowaniu przyszłości firm rodzinnych
Dlaczego fundacja nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem w sukcesji? Na jakie pytania należy sobie odpowiedzieć, by fundacja rzeczywiście stała się sukcesyjnym wehikułem – podpowiada dr Adrianna Lewandowska MBA, doradca ds. strategii i sukcesji w firmach rodzinnych; założyciel i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.
Czytaj
DATA
24 luty 2020
#RZECZoBIZNESIE
Adrianna Lewandowska: Nowy indeks do badania firm rodzinnych
Czytaj
DATA
10 lipca 2019
Dr Adrianna Lewandowska o trudnej historii firm rodzinnych w Polsce
O wychowaniu w wielopokoleniowej rodzinie przedsiębiorców, rywalizacji z rodziną Guccich w kreowaniu nowych trendów w modzie czy walce o odzyskanie własnej historii rozmawiamy z dr Adrianną Lewandowską, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.
Czytaj
DATA
5 lutego 2019
Tradycja to kapitał firmy, ale i zadanie
Firmom, które wspieram w procesie sukcesji układam plan, który opiera się na przekazaniu czterech elementów: wiedzy, władzy, własności oraz wartości biznesowo-rodzinnych, tego nie da się zrobić w kilka miesięcy i to bez aktywnego zaangażowania właściciela firmy.
Czytaj

W radio

Posłuchaj audycji
w Radio Poznań - 26.01.2021
Posłuchaj audycji
w Radio Poznań - 27.10.2020
Posłuchaj audycji
w Radio Poznań - 29.09.2020
Cookies

Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów analitycznych, realizacji usług i bezpieczeństwa oraz reklamowych, z wykorzystaniem profilowania. Korzystając z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki pliki cookies będą automatycznie zapisywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności Serwisu.

Akceptuję
Zaloguj się
0