Niniejszy
Regulamin określa m.in. zasady funkcjonowania serwisu Usługodawcy, dokonywanie
zamówień produktów, sposób zawierania umów, prawa i obowiązki Usługodawcy oraz
Klientów.
Niniejszy
Regulamin jest udostępniany nieodpłatnie, także za pośrednictwem Internetu pod
adresem www.ibrpolska.pl/
, a także doręczany każdemu
Klientowi na trwałym nośniku, jako załącznik do wiadomości elektronicznej
potwierdzającej przyjęcie Zamówienia.
Podstawę
prawną niniejszego Regulaminu stanowią:
- Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- Ustawa z dnia z 23 kwietnia 1964. Kodeks Cywilny;
- Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako „RODO”);
- Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
DEFINICJE
Formularz
zamówienia – Usługa umożliwiająca składanie
Zamówień w Serwisie przez Klientów którzy założyli Konto w Serwisie, w
szczególności poprzez dodawanie Produktów bądź Treści cyfrowych do
elektronicznego koszyka oraz określanie warunków Umowy sprzedaży oraz Umowy o
dostarczenie treści cyfrowych
Informacja
handlowa – każda informacja przeznaczona
bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku
przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód, której prawo do wykonywania zawodu
jest uzależnione od spełnienia wymagań określonych w odrębnych ustawach,
z wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą
środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą oraz informacji o towarach
i usługach niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot,
który zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia lub
innych korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi
Konto
– Usługa umożliwiająca pełny dostęp do
funkcjonalności Serwisu, w tym składania Zamówień, dodawania oceń i komentarzy
dotyczących Produktów lub Treści cyfrowych
Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną
zdolność do czynności prawnych lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych,
osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej,
która zawarła z Usługodawcą Umowę sprzedaży bądź Umowę o dostarczenie treści
cyfrowych albo która jest zainteresowana świadczeniami Usługodawcy lub
zawarciem z nim Umowy sprzedaży bądź Umowy o dostarczenie treści cyfrowych,
odwiedzająca Serwis
Newsletter – Usługa polegająca na przesyłaniu Klientom
przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej, cyklicznych
informacji o Produktach lub Treściach cyfrowych, nowościach, promocjach oraz
wydarzeniach i działalności Usługodawcy, w tym także Informacji handlowych
Polityka
prywatności – dokument z dnia 15.01.2020 r. obejmujący
zasady przetwarzania danych osobowych Klientów, zakres świadczenia usług drogą
elektroniczną oraz korzystania z plików „Cookies” przez Usługodawcę stanowiący
uzupełnienie Regulaminu w zakresie działania Serwisu i Usług świadczonych w
ramach Serwisu
Produkt – towar w szczególności książki lub inne publikacje
udostępniane na nośnikach materialnych dostępne w Serwisie, będące przedmiotem
Umowy sprzedaży pomiędzy Klientem, a Usługodawcą
Regulamin – niniejszy regulamin serwisu z dnia 15.01.2020
r.
Serwis – Serwis internetowy Usługodawcy za
pośrednictwem, którego świadczone są Usługi drogą elektroniczną i zawierane
Umowy sprzedaży oraz Umowy o dostarczenie treści cyfrowych, dostępny pod
adresem www.ibrpolska.pl/
Świadczenie
usługi drogą elektroniczną – wykonanie
usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez
przekaz danych na indywidualne żądanie Usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej
za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją
cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana
lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne
Treści
cyfrowe – dane wytwarzane i dostarczane w
postaci cyfrowej
Usługa
– wszelkie działania świadczone drogą
elektroniczną przez Usługodawcę
Usługodawca
– Fundacja Instytut Biznesu
Rodzinnego z siedzibą w Poznaniu, pod adresem: ul. Paderewskiego 8,
61-770 Poznań, NIP: 783-17-00-583
Umowa – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną,
zawartą między Klientem korzystającym ze Serwisu, a Usługodawcą
Umowa
o dostarczenie treści cyfrowych –
umowa dotycząca dostarczenia Treści cyfrowych nie zapisanych na trwałym nośniku
zawarta pomiędzy Usługodawcą, a Klientem, której przedmiotem jest udostępnienie
odpłatnych Treści cyfrowych
Umowa
sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu
zawierana na odległość pomiędzy Usługodawcą, a Klientem za pośrednictwem
Serwisu
Załóż
konto – Usługa umożliwiająca uzyskanie dostępu
do pełnej funkcjonalności Serwisu poprzez założenie Konta Klienta w Serwisie
Zamówienie – złożona za pośrednictwem Serwisu oferta, wyrażająca chęć zawarcia Umowy sprzedaży określonych Produktów bądź chęć zawarcia Umowy o dostarczenie treści cyfrowych
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin,
skierowany jest zarówno do Klientów, będących konsumentami w rozumieniu Ustawy
Kodeks Cywilny, jak i do Klientów prowadzących działalność gospodarczą w
rozumieniu Ustawy Prawo przedsiębiorców lub będących przedsiębiorcami w
rozumienia Kodeksu cywilnego. Wyjątek stanowi §11, który skierowany jest
wyłącznie do Klientów niebędących konsumentami.
2. Serwis działający
pod adresem www.ibrpolska.pl/
jest prowadzony przez Usługodawcę.
3. Kontakt z
Usługodawcą jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: info@ibrpolska.pl
telefonicznie pod numerem 613071427 oraz
korespondencyjnie pod adresem: ul. Paderewskiego 8, 61-770 Poznań
4. Niniejszy Regulamin
nie wyłącza ani w żaden sposób nie ogranicza jakichkolwiek praw konsumentów
przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów. W przypadku
niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami,
pierwszeństwo mają przepisy bezwzględnie wiążące.
5. Informacje o
Produktach bądź odpłatnych Treściach cyfrowych zamieszczane w Serwisie nie
stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Informacje te stanowią
jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży bądź Umowy o dostarczenie
treści cyfrowych.
- Szczegółowe kwestie związane ze Świadczeniem usług drogą elektroniczną,
funkcjonalnościami dostępnymi w Serwisie, danymi osobowymi oraz
wykorzystywaniem plików cookies, zostały opisane w Polityce prywatności
Serwisu.
§2
WARUNKI I SPOSOBY ZAKŁADANIA KONTA ORAZ SKŁADANIA
ZAMÓWIEŃ W SERWISIE
- Składanie Zamówień za pośrednictwem Serwisu jest możliwe 7 dni w tygodniu,
24 godziny na dobę.
- Składanie Zamówień odbywa się przy użyciu Formularza zamówień dostępnego w
Serwisie, po uprzednim założeniu Konta w Serwisie.
- Założenie
Konta w Serwisie odbywa się po uprzednim zarejestrowaniu, za pomocą Usługi
„Załóż konto”, podaniu danych osobowych niezbędnych do założenia Konta oraz
otrzymaniu na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenia
założenia Konta i kliknięciu w link aktywacyjny. Klient może posiadać tylko
jedno Konto w Serwisie. Usługodawca
nie ponosi odpowiedzialności za udostępnienie przez Klienta loginu oraz hasła
do konta osobom trzecim.
- Złożenie Zamówienia przy użyciu Formularza zamówienia możliwe jest tylko
dla Klientów posiadających Konto w Serwisie i dokonuje się poprzez:
- wybór Produktów bądź Treści cyfrowych i umieszczenie ich w elektronicznym
koszyku;
- podanie danych niezbędnych do zawarcia Umowy sprzedaży bądź Umowy o
dostarczenie treści cyfrowych i ich prawidłowej realizacji;
- wskazaniem adresu dostawy;
- wyboru sposobu płatności za Produkt bądź Treść cyfrową spośród dostępnych w
Serwisie;
- wyboru sposobu dostawy Produktu będącego towarem, spośród dostępnego w
Serwisie oraz opcjonalnie wskazanie adresu, na jaki ma zostać wystawiona
faktura;
- akceptację Regulaminu poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola;
- akceptację pola wyrażającego zgodę Klienta na rozpoczęcie wykonywania Umowy
o dostarczenie treści cyfrowych przed upływem okresu na odstąpienie od tej
umowy i zgody na utratę w związku z tym prawa do odstąpienia od Umowy o
dostarczenie treści cyfrowych, w przypadku Klienta, który składa Zamówienie
obejmujące Treść cyfrową, której świadczenie ma się rozpocząć przed upływem
terminu do odstąpienie od Umowy o dostarczenie treści cyfrowych;
- kliknięcie w pole „Zamawiam i płacę”.
- Klient, do momentu dokonania czynności o której mowa w §2 ust. 4 pkt 8) ma
możliwość modyfikacji Zamówienia, a także jego całkowitego anulowania, za
pośrednictwem Serwisu.
- Przekazanie informacji co do możliwych sposobów płatności za Produkt bądź Treść
cyfrową, a także sposobów dostawy Produktów o których oraz wskazanie czy towary
dostarczane są w postaci fizycznej czy w postaci Treści cyfrowej niezapisanej
na trwałym nośniku, następuje najpóźniej z chwilą rozpoczęcia składania
Zamówienia przez Klienta.
- Po złożeniu Zamówienia przez Klienta, Usługodawca potwierdzi treść złożonego
Zamówienia poprzez wysłanie do Klienta wiadomości e-mail, w której wyszczególni
wszystkie istotne elementy oraz specyfikację Zamówienia i oświadczy, iż
przyjmuje Zamówienie do realizacji. Dodatkowo Usługodawca w treści wiadomości
e-mail potwierdzającej przyjęcia Zamówienia, dołączy do niej w formie
załącznika Regulamin oraz informację o której mowa w §2 ust. 4 pkt 7). Wraz z
momentem potwierdzenia przez Usługodawcę złożonego Zamówienia dochodzi do
zawarcia Umowy sprzedaży bądź Umowy o dostarczenie treści cyfrowych. Umowa
sprzedaży bądź Umowa o dostarczenie treści cyfrowych zawierane są na czas
określony, do momentu realizacji świadczeń w nich przewidzianych przez obie
strony.
- W przypadku braku możliwości przyjęcia Zamówienia do realizacji, z powodu
wyczerpania zapasu Produktów, Usługodawca, poinformuje Klienta o braku
możliwości realizacji Zamówienia wysyłając mu stosowną wiadomość e-mail.
- W przypadku dokonania przez Klienta jakichkolwiek opłat, przed zaistnieniem
okoliczności o których mowa w §2 ust. 8, Usługodawca zwróci Klientowi całość
wpłaconych przez niego środków pieniężnych w terminie 7 dni. Jednak w
przypadku, gdy przed dokonaniem zwrotu środków wpłaconych na poczet Zamówienia
przez Usługodawcę, poweźmie on informacje o dostępności Produktu może on, za
zgodą Klienta, zatrzymać wpłacone środki i zaliczyć je jako płatności za
Produkt.
- W przypadku braku
zapłaty przez Klienta za przyjęte do realizacji Zamówienie, w terminie
wskazanym w §3 ust. 8, Zamówienie ulega anulowaniu, o czym Usługodawca
informuje Klienta wysyłając stosowną informację e-mail.
- Najpóźniej do chwili
wyrażenia woli związania się przez Klienta będącego konsumentem Umową sprzedaży
bądź Umową o dostarczenie treści cyfrowych z Usługodawcą tj. do momentu
złożenia Zamówienia, Klient będący konsumentem jest informowany za
pośrednictwem wiadomości uwidocznionych w Serwisie podczas korzystania z
Formularza Zamówienia lub dostępnych w Regulaminie, o obowiązkach Usługodawcy
względem tego Klienta, zawartych w Ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta.
- Utrwalenie,
zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści Umowy sprzedaży bądź Umowy o
dostarczenie treści cyfrowych, następuje poprzez udostępnienie Regulaminu na
stronie internetowej Serwisu, przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której
mowa w §2 ust. 7 wraz z Regulaminem oraz zamieszczenie tej wiadomości w
systemie poczty elektronicznej Usługodawcy.
§3
CENY PRODUKTÓW ORAZ TREŚCI CYFROWYCH,
SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI
- Wszystkie ceny
Produktów oraz Treści cyfrowych zamieszczone w Serwisie:
- są podawane w walucie polskiej;
- zawierają w sobie podatki od towarów i usług oraz wszelkie cła, jeżeli są
nimi objęte;
- nie zawierają informacji dotyczących kosztów ich dostawy – dotyczy to tylko
Produktów.
- Usługodawca ma prawo
do organizowania akcji promocyjnych bądź wyprzedaży, zgodnie z obowiązującymi
przepisami. Warunki akcji promocyjnych bądź wyprzedaży będą każdorazowo
określane w oddzielnym regulaminie udostępnianym na stronie internetowej
Serwisu.
- Usługodawca ma prawo
do zmiany cen Produktów, bądź Treści cyfrowych w każdym czasie.
- Uprawnienia
Usługodawcy, o których mowa w §3 ust. 2 i 3 nie mają wpływu na Zamówienia,
które zostały złożone przed datą wejścia w życie którejkolwiek ze zmian, o
których mowa w tych ustępach.
- Do całkowitej opłaty
za Produkt dolicza się także opłaty za jego dostawę.
- Usługodawca udostępnia
Klientom następujące sposoby płatności z tytułu Umowy sprzedaży bądź Umowy o
dostarczenie treści cyfrowych:
- płatność elektroniczną bez użycia karty płatniczej bądź z wykorzystaniem
karty płatniczej za pośrednictwem operatora płatności elektronicznych: Dotpay
sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie lub spółek wobec których Dotpay sp. z o.o.
jest spółką dominującą w rozumieniu Ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks
spółek handlowych oraz spółek, które w rozumieniu tej ustawy są podmiotami
powiązanymi z Dotpay sp. z o.o.;
- przelew bankowy przy użyciu bankowości elektronicznej Klienta.
- Klient dokonuje wyboru
płatności podczas wypełniania Formularza zamówienia.
- Płatność za Produkt
bądź Treść cyfrową objęte Umową sprzedaży bądź Umową o dostarczenie treści
cyfrowych, powinna zostać dokonana niezwłocznie wraz ze składanym Zamówieniem
bądź nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży
bądź Umowy o dostarczenie treści cyfrowych, tj. od dnia otrzymania przez
Klienta wiadomości elektronicznej potwierdzającej przyjęcie Zamówienia do
realizacji przez Usługodawcę. Dokonanie płatności niezwłocznie po złożeniu
Zamówienia, jeszcze przed zawarciem Umowy sprzedaży bądź Umowy o dostarczenie
treści cyfrowych, zaliczane jest na poczet tych umów.
§4
REALIZACJA ZAMÓWIEŃ – DOSTAWA TOWARU
ORAZ TREŚCI CYFROWYCH
- Usługodawca przystępuje do realizacji Zamówienia Produktu bądź Treści cyfrowych, niezwłocznie po wpłynięciu środków na rachunek Usługodawcy bądź otrzymania informacji od operatora płatności elektronicznych o wpłynięciu wymaganych środków, nie później jednak niż w terminie 30 dni.
- Udostępnianie Treści cyfrowych niezapisanych na trwałym nośniku, następuje poprzez udostępnienie ich Klientowi za pośrednictwem Serwisu w tym poprzez możliwość przekierowanie na stronę podmiotu trzeciego w celu przeglądania Treści cyfrowych w formie PDF.
- Dostawa dotyczy tylko Produktów.
- Dostawa jest odpłatna. Koszt dostawy wskazywany jest Klientowi w trakcie wypełniania Formularza zamówienia.
- Dostawa odbywa się tylko na obszarze Unii Europejskiej, w dni robocze za pośrednictwem operatora przesyłek kurierskich.
- Do każdej przesyłki dołączany jest dowód dokonania transakcji.
- Termin wysyłki Produktu wynosi 7 dni roboczych od daty wpłynięcia środków na rachunek Usługodawcy bądź otrzymania informacji od operatora płatności elektronicznych o wpłynięciu wymaganych środków.
- Usługodawca może odmówić realizacji Umowy sprzedaży bądź Umowy o dostarczenie treści cyfrowych wobec Klienta, który nie uiścił płatności w wymaganym terminie lub którego płatność nie została potwierdzona przez operatora płatności elektronicznych. W przypadku uiszczenia opłaty lub dotarcia środków po terminie, Usługodawca jest zobowiązany do zwrotu całej kwoty Klientowi, chyba że Usługodawca potwierdzi i uzgodni w porozumieniu z Klientem możliwość realizacji Umowy sprzedaży bądź Umowy o dostarczenie treści cyfrowych, pomimo dotarcia płatności po terminie. Potwierdzenie powinno mieć formę pisemną lub elektroniczną.
§5
REKLAMACJE, ZWROTY ZWIĄZANE Z UMOWĄ
SPRZEDAŻY LUB UMOWĄ O DOSTARCZENIE TREŚCI CYFROWYCH ORAZ POZASĄDOWE MOŻLIWOŚCI
DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za sprzedaż Produktów oraz Treści
cyfrowych w zakresie rękojmi określonej przez przepisy prawa w stosunku do
Klientów będących konsumentami.
- Usługodawca zobowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bądź Treść
cyfrową, bez wad.
- Klient może składać reklamacje dotyczące nabytych Produktów bądź Treści
cyfrowych w terminach przewidzianych przez przepisy prawa na adres poczty
elektronicznej: ksiegarnia@ibrpolska.pl, korespondencyjnie na adres: Fundacja
Instytut Biznesu Rodzinnego z siedzibą w Poznaniu, pod adresem: ul.
Paderewskiego 8, 61-770 Poznań, NIP: 783-17-00-583 lub poprzez formularz
reklamacyjny dołączony do wiadomości elektronicznej o której mowa w §2 ust. 7.
- Usługodawca w celu przyspieszenia procedury rozpatrywania reklamacji
zaleca, aby składane reklamacje zawierały co najmniej następujące dane:
- oznaczenie Klienta (imię i nazwisko albo nazwa przedsiębiorstwa oraz adres
poczty elektronicznej);
- przedmiot reklamacji;
- okoliczności uzasadniające reklamację.
- Wymogi podane w §5 ust. 4 mają jedynie charakter zalecający. Złożenie
reklamacji bez zachowania tych wymogów nie wypływa na skuteczność złożonej
reklamacji.
- Usługodawca rozpatruje reklamację bezzwłocznie, nie później jednak niż w
ciągu 14 dni od jej otrzymania. Brak ustosunkowania się do reklamacji Klienta w
terminie wskazanym w zdaniu pierwszym, oznacza uwzględnienie reklamacji przez
Usługodawcę.
- Decyzja dotycząca reklamacji zostanie przekazana Klientowi na adres poczty
elektronicznej lub korespondencyjnej podany w reklamacji.
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi jest obowiązany
dostarczyć Produkt, na adres: Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego z siedzibą w
Poznaniu, pod adresem: ul. Paderewskiego 8, 61-770 Poznań, NIP: 783-17-00-583.
Koszt dostarczenia towaru do Usługodawcy przez Klienta są zwracane przez
Usługodawcę.
- W przypadku zaistnienia okoliczności zobowiązujących Usługodawcę do zwrotu
wpłaconych kwot przez Klienta, Usługodawca dokona zwrotu niezwłocznie.
- Zwrot następuje na
kartę kredytową lub rachunek bankowy, z którego Klient dokonał płatności.
- Produkty dostępne w
Serwisie są oryginalne i nowe.
- Klient będący
konsumentem, ma prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń od Usługodawcy, w szczególności poprzez
zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art.
37 Ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży. Klient będący
konsumentem, może także korzystać z pomocy powiatowych rzeczników konsumentów
lub organizacji społecznych do których zadań statutowych należy ochrona praw
konsumentów a
także może skorzystać z internetowej platformy rozwiązywania sporów w ramach
Unii Europejskiej dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§6
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
- Klient będący konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów za świadczenie spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Do zachowania wskazanego w zdaniu pierwszym terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem, w formie pisemnej na adres: Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego z siedzibą w Poznaniu, pod adresem: ul. Paderewskiego 8, 61-770 Poznań, NIP: 783-17-00-583 lub w formie elektronicznej na adres: ksiegarnia@ibrpolska.pl.
- W przypadku chęci zawarcia Umowy o dostarczenie treści cyfrowych, których termin rozpoczęcia ma być krótszy aniżeli 14 dni, Klient w trakcie wypełniania Formularza zamówienia wyraża zgodę na rozpoczęcie wykonywania Umowy o dostarczenie treści cyfrowych przed upływem okresu odstąpienia od tej umowy i tym samym wyraża zgodę na utratę w związku z tym prawa do odstąpienia od Umowy o dostarczenie treści cyfrowych.
- Klient będący konsumentem może wykonać prawo odstąpienia od umowy o którym mowa w niniejszym paragrafie z wykorzystaniem formularza, dołączonego do wiadomości elektronicznej o której mowa w §2 ust. 7.
- W przypadku skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z prawa do odstąpienia od Umowy sprzedaży, Usługodawca jest zobowiązany do przesłania Klientowi będącemu konsumentem wiadomości e-mail potwierdzającej otrzymanie przez Usługodawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się dla Umowy sprzedaży Produktów, od momentu objęcia w posiadanie towaru przez Klienta będącego konsumentem lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
- W przypadku prawidłowego i terminowego odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Klienta będącego konsumentem, umowę tą uważa się za niezawartą.
- Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia Klienta będącego konsumentem o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu.
- Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Klienta będącego konsumentem.
- Usługodawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania z powrotem Produktu lub dostarczenia przez Klienta będącego konsumentem dowodu jego odesłania.
- Klient będący konsumentem ma obowiązek niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni, od dnia w którym odstąpił od Umowy sprzedaży zwrócić Usługodawcy Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Zwrot Produktu powinien nastąpić na adres: Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego z siedzibą w Poznaniu, pod adresem: ul. Paderewskiego 8, 61-770 Poznań, NIP: 783-17-00-583.
- Klient będący konsumentem, ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, która jest wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech lub jego funkcjonowania.
- Klient będący konsumentem ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi będącemu konsumentem w odniesieniu do umów o których mowa w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, w szczególności w stosunku do umów dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta będącego konsumentem przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§7
PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
- Serwis jako całość oraz platforma chronione są prawami autorskimi, które
należą do Usługodawcy lub podmiotów trzecich.
- O ile nie zaznaczono inaczej, autorskie prawa majątkowe do utworów (w
szczególności grafik, artykułów i zdjęć) zamieszczonych w Serwisie przysługują
Usługodawcy lub podmiotom trzecim od których Usługodawca otrzymał zgodę na
korzystanie z utworów. Korzystanie z nich jest uwarunkowane spełnieniem
wymogów zawartych w odpowiednich przepisach prawa.
- W ramach świadczenia Usług są lub mogą być udostępniane treści nienależące
do Usługodawcy. Wyłączną odpowiedzialność za te materiały ponosi podmiot,
który je udostępnił. Usługodawca nie monitoruje materiałów ani treści
umieszczanych przez Klientów w Serwisie, pod kątem zgodności z prawem oraz
niniejszym Regulaminem. Dotyczy to w głównej mierze komentarzy zamieszczanych
przez Klientów.
- Korzystanie z Usług nie przenosi na Klienta żadnych praw własności
intelektualnej. Korzystanie z nich jest uwarunkowane spełnieniem wymogów
zawartych w odpowiednich przepisach prawa lub uzyskaniem zgody odpowiedniego
podmiotu.
§8
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW
NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
- Niniejszy paragraf oraz postanowienia w nim zawarte mają zastosowanie
jedynie w relacjach pomiędzy Usługodawcą, a Klientem niebędącym konsumentem.
- Usługodawca może odstąpić od Umowy sprzedaży bądź Umowy o dostarczenie treści
cyfrowych zawartej z Klientem niebędącym konsumentem, bez ponoszenia żadnych
kosztów, w terminie 14 dni od daty jej zawarcia. W przypadku wpłaconych kwot
przez Klienta niebędącego konsumentem, Usługodawca dokonuje zwrotów na
warunkach określonych w Regulaminie.
- W stosunku do Klientów niebędących konsumentami Usługodawca może uzależnić
zawarcie lub wykonanie Umowy sprzedaży bądź Umowy o dostarczenie treści
cyfrowych od wpłacenia przez Klienta niebędącego konsumentem odpowiedniej
przedpłaty na poczet jej wykonania.
- Z chwilą wydania przez Usługodawcę Produktu przewoźnikowi, na Klienta
niebędącego konsumentem przechodzą korzyści i ciężary związane z Produktem oraz
niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia tego Produktu.
Usługodawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub
uszkodzenie Produktu powstałe po przyjęciu go do przewozu, aż do wydania
Klientowi niebędącego konsumentem oraz za opóźnienia w przewozie przesyłki.
- W razie przesłania Produktu do Klienta niebędącego konsumentem za
pośrednictwem przewoźnika, Klient niebędący konsumentem ma obowiązek zbadać
przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli
stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu,
obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia
odpowiedzialności przewoźnika.
- Usługodawca wyłącza wobec Klienta niebędącego konsumentem swoją
odpowiedzialność z tytułu rękojmi za Produkt oraz za dostarczane Treści
cyfrowe.
- Usługodawca może wypowiedzieć Umowę wobec Klienta niebędącego konsumentem w
każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym, poprzez przesłanie pocztą
elektroniczną stosownego oświadczenia.
- Usługodawca ogranicza swoją odpowiedzialność za szkodę wynikłą z niewykonania
bądź nienależytego wykonanie Umowy sprzedaży bądź Umowy o dostarczenie treści
cyfrowych względem Klienta niebędącego konsumentem do sytuacji, w której
niewykonanie bądź nienależyte wykonanie takiej umowy było wynikiem winy
umyślnej Usługodawcy. Odpowiedzialność przewidziana niniejszym paragrafem
ograniczona jest do szkody w postaci rzeczywistej straty.
- Wszelkie spory wynikłe z tytułu realizacji Umowy, Umowy sprzedaży bądź
Umowy o dostarczenie treści cyfrowych pomiędzy Usługodawcą, a Klientem
niebędącym konsumentem rozstrzygane będą przez sąd właściwy miejscowo dla
siedziby Usługodawcy.
§9
FUNKCJONALNOŚCI TREŚCI CYFROWYCH ORAZ
INTEROPERACYJNOŚĆ TREŚCI CYFROWYCH
- Treści cyfrowe dostarczane przez Usługodawcę na podstawie Umowy o
dostarczenie treści cyfrowych są objęte prawami autorskimi Usługodawcy bądź
osób trzecich, od których Usługodawca uzyskał zgodę na ich wykorzystywanie.
Zastosowanie do tych Treści cyfrowych mają postanowienia §7 Regulaminu. Klient,
który uzyskał dostęp do Treści cyfrowych, może z nich korzystać w zakresie
realizacji Umowy o dostarczenie treści cyfrowych oraz w zakresie przewidzianym
przez przepisy prawa. Klient nie jest uprawniony, w szczególności do korzystania
ani udostępniania Treści cyfrowych innym podmiotom, w sposób który
przekraczałby zasady dozwolonego użytku utworów prawnoautorskich, w
szczególności do: rozpowszechniania Treści cyfrowych lub wprowadzania ich do
obrotu, ingerowania w ich zawartość, powielania, kopiowania lub dystrybucji,
komercyjnego wykorzystywania Treści cyfrowych.
- Treści cyfrowe są dostarczane Klientowi w języku polskim.
- Dostęp do Treści cyfrowych stanowiących przedmiot Umowy o dostarczenie
treści cyfrowych wymaga spełnienia przez Klienta, co najmniej następujących
warunków technicznych:
- korzystania z urządzenia komputerowego klasy PC, Mac lub podobnego,
wyposażonego w system operacyjny (np. Linux, Mac OS, Windows lub podobny) lub
innego urządzenia umożliwiającego uzyskanie dostępu i przeglądanie Internetu
(smartfon, tablet itp.),
- dostęp do Internetu,
- przeglądarka internetowa Microsoft Edge, Mozilla Firefox 14.01 lub nowszy,
Google Chrome 10 lub nowszy oraz konieczność włączonej obsługi javascript w przeglądarce internetowej.
- Sposób dostarczenia Treści cyfrowych będących przedmiotem Umowy o
dostarczenie treści cyfrowych został wskazany odpowiednio w §4 ust. 2.
- Treści cyfrowe prezentowane w ramach oferty Serwisu mogą być ograniczone
ilościowo, a dostęp do nich czasowo.
- Treści cyfrowe będące przedmiotem Umowy o dostarczenie treści cyfrowych są
dostarczane: w języku polskim, w postaci tekstu pisanego w formie, w formacie
dla tekstu pisanego: pliki pdf obsługiwane przez Adobe Reader (version 7.0 i
późniejsze).
- Zakres parametrów technicznych wymaganych dla poszczególnych Treści
cyfrowych może się różnić, w zależności od ich zawartości. Usługodawca
zobowiązuje się dostarczyć Klientowi wszelkie informacje, celem umożliwienia
skorzystania z usługi, w zakresie parametrów technicznych odbiegających od tych
wskazanych w §9 ust.3.
§10
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Klient oświadcza, że uzyskał wyczerpujące informacje dotyczące funkcji i
celu oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści Usług,
wprowadzanych przez Usługodawcę do systemu informatycznego, którym
posługuje się Klient.
- Usługodawca informuje, że korzystanie z Usług wiąże
się z zagrożeniami charakterystycznymi dla takiego typu usług, w
szczególności możliwością otrzymania niezamówionej informacji handlowej,
obecnością oprogramowania typu malware (np. wirusów komputerowych, szkodliwego
oprogramowania zdolnego do samopowielania) lub typu spyware
(oprogramowania szpiegującego działania użytkownika w Internecie), a także
możliwość bycia narażonym na cracking lub phishing (łowienie haseł).
Jednocześnie Usługodawca informuje, że podjął wszystkie niezbędne kroki do
zminimalizowania wyżej wymienionych zagrożeń.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie. W
przypadku zmiany Regulaminu, jego doręczenie
Klientowi odbywać się będzie poprzez umieszczenie na stronach
Serwisu. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie 7 dni od dnia ich
udostępnienia zmienionego na stronach Serwisu. Zmiana Regulaminu daje Klientowi
możliwość wypowiedzenia Umowy. Zmiana Regulaminu nie ma wpływu na realizację
Umowy sprzedaży bądź Umowy o dostarczenie treści cyfrowych zawartych przed
wejściem w życie nowego regulaminu.
- Korzystanie przez Usługobiorcę z Serwisu po wprowadzeniu zmian w
Regulaminie równoznaczne jest z wyrażeniem dla nich akceptacji
i zrozumienia.
- Prawem właściwym dla oceny skutków stosowania Regulaminu, Umowy sprzedaży
oraz Umowy o dostarczenie treści cyfrowych jest prawo polskie.
- Regulamin obowiązuje
od dnia 15.01.2020.