📰 W mediach i prasie było ostatnio głośno ze względu na wyświetlany w kinach film o rodzinie Gucci. Dla przeciętnego człowieka jest to pewna historia, którą chcą obejrzeć. Nie jest to jednak historia zwykła dla rodzin biznesowych. Wnosi wiele refleksji do myślenia o trwaniu i zabezpieczenia przyszłości firmy rodzinnej.
🧥 Historia Domu Mody Gucci zaczęła się niepozornie, gdy w 1906 roku Guccio Gucci otworzył mały rodzinny sklepik wyspecjalizowany w sprzedaży toreb bagażowych i siodeł. Z biegiem lat i rozrostem rodziny z małej rodzinnej firmy, przedsiębiorstwo przekształciło się w międzynarodową i prężnie działającą firmę rodzinną. A marka Gucci po dziś dzień jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych.
⚡ Niestety nieszczęśliwe zbiegi okoliczności, różnice zdań braci – synów oraz później wnuków Guccio, a także nieprzygotowanie do procesu sukcesji – doprowadziły do przejęcia Domu Mody Gucci. Dziś firma nie należy już do rodziny założycielskiej. Historię te wraz z lekcjami opowie nam członek tej rodziny biznesowej.
👩💼 Gościem specjalnym kongresu będzie Patrizia Gucci – prawnuczka założyciela Domu Mody Gucci – Guccio Gucci, córka Paolo Gucci, która wystąpi z prawdziwą historią Domu Mody Gucci na IX Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych w Poznaniu.
👩💼 Prawnuczka założyciela włoskiego domu mody opowie o:
– Kariera w biznesie rodzinnym: jak funkcjonował biznes w domu mody Gucci?
– W jaki sposób wiedza była przekazywana kolejnym pokoleniom?
– Jakie wartości były pielęgnowane w rodzinie Gucci?
– Jak dbać o reputację nazwiska, firmy i marki?
– Jak wychowywać nowe pokolenie w rodzinie zamożnej, rozpoznawalnej?
– Sprzedaż firmy Gucci w perspektywie sukcesorki dziedzictwa rodziny Gucci. Co można było zrobić inaczej?
– Czym dziś zajmują się potomkowie rodziny Gucci?
– Jakie wnioski można wyciągnąć z historii rodziny Gucci?
„Sprzedaż akcji była dramatem zwłaszcza dla nas, najmłodszego pokolenia. Jak mogło stać się coś takiego? Nikt nie pomyślał o nas, którzy wyrośliśmy w firmie i byliśmy silnie z nią związani jaka więc czekała nas przyszłość tak zapytanie odwieczny konflikt między mocnymi osobowościami nie potrafiącymi dojść do zadowalającego kompromisu, nieustanna rywalizacja sprawiły, że zapomniano o dobru, które powinno być najważniejsze dla wszystkich: o firmie prawdopodobnie kluczowym powodem w tym wszystkim był brak mediatora, jakim kiedyś był Guccio Gucci, założyciel dynastii” – tak opowiada o firmie rodzinnej Patrizia Gucci w swojej w monografii „Gucci. Prawdziwa historia dynastii sukcesu” wydanej nakładem wydawnictwa Esteri.
👩💼 Patrizia Gucci – prawnuczka Guccio Gucci – założyciela, wnuczka Aldo Gucci, córka Paolo Gucci – reprezentuje 4. pokolenie słynnego imperium mody z Florencji. Przez 12 lat pracowała w rodzinnej firmie Gucci, gdzie przeszła przez wiele szczebli, by finalnie pracować jako PR International, reprezentując rodzinę, dbając o wizerunek marki oraz angażując się jako projektantka.
Zapisy na wydarzenie: https://kongresfirmrodzinnych.pl/