Kategorie

Kodeks dobrych praktyk dla właścicieli firm rodzinnych

Wytyczne w zakresie odpowiedzialnego zarządzania firmami rodzinnymi i rodzinami właścicielskimi

Coraz więcej firm rodzinnych inicjuje zmiany pokoleniowe, coraz istot­niejsze staje się więc efektywne zarządzanie biznesem, który zaczyna nosić znamiona wielopokoleniowości. Coraz więcej rodzin biznesowych zastanawia się, jak rzetelnie i skutecznie ułożyć strukturę zarzą­dzania i nadzoru nad rodzinnymi biznesami. Realizacja marzenia o wielopokoleniowości wymaga bowiem profesjonalizacji, również w tej kwestii.

„Kodeks dobrych praktyk dla właścicieli firm rodzinnych” przetłumaczony, opracowany, dopasowany do rynku polskiego i wydany przez Instytut Biznesu Rodzinnego z inicjatywy Prezes dr Adrianny Lewandowskiej daje członkom firm rodzinnych, ich rodzinom i otoczeniu (interesariuszom), solidne podstawy opracowania i optymalizacji ich indywidualnych Kodeksów dobrych praktyk.

Misją Instytutu Biznesu Rodzinnego jest wspieranie firm rodzinnych w profesjonalizacji zarządzania: dlatego uznaliśmy, że na rynku polskim pozycja ta jest nieodzowna dla tych właścicieli firm rodzinnych, którzy myślą i działają w perspektywie długookresowej! Mamy nadzieję, że tym samym dostarczamy ram do dyskusji nad profesjonalnym Kodeksem dobrych praktyk dla właścicieli firm rodzinnych, którego celem jest wzmacnianie tak biznesów, jak i rodzin biznesowych.

dr Adrianna Lewandowska, MBA

Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego

 

Treść tylko dla zalogowanych użytkoników. Zaloguj się by przeczytać.

Dostęp do pełnej treści Kodeksu dobrych praktyk znajdziesz tutaj: POBIERZ

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Zobacz również

DATA
9 grudnia 2020
Raporty i badania
Odpowiedzi firm rodzinnych na COVID-19 w raporcie European Family Businesses
Jakie taktyki przyjęły firmy rodzinne z Unii Europejskiej, w odpowiedzi na COVID-19? Gorący Raport European Family Businesses objął 61 firm wywodzących się z UE. Wśród nich znalazły się trzy działające w Polsce firmy: Drutex, LUG, Raben. Firma rodzinna LUG S.A – wiodący producent oświetlenia postawił na innowacje. Ich specjalne lampy z UV dziś pomagają w […]
Czytaj
DATA
25 lutego 2020
Raporty i badania
Model BELIEFS™ nowe spojrzenie na wyzwania w zmianie pokoleniowej. Autorski model oceny firm rodzinnych.
Deficyty na poziomie komunikacji, transparentności decyzji w zakresie zmiany pokoleniowej ujawniły, że tylko 9% pracowników firm rodzinnych wie, czy firma ma przygotowany plan sukcesji. Nadto, sukcesorzy u progu przejęcia odpowiedzialności za firmę wciąż nie mają decyzyjności. Tylko 40% z nich ma poczucie wpływu na decyzje strategiczne. Co druga rodzina biznesowa przyznała, że relacje w rodzinie […]
Czytaj
DATA
10 lutego 2020
Raporty i badania
Preferencje sukcesyjne polskich przedsiębiorców rodzinnych
Zainteresowanie polską przedsiębiorczością rodzinną, założycielami firm rodzinnych, którzy nadali rytm polskiej gospodarce po ponad 25 latach działania na wolnym rynku, ich rodzinami, które mają ogromny wpływ na kształtowanie i trwałość rodzinnych biznesów, procesem sukcesji oraz sukcesorami, w których rękach spoczywa nadanie kierunku rozwoju i opracowania wizji przyszłości firmy, jest obecnie tak intensywne, tak żywe i […]
Czytaj
Newsletter
Cookies

Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów analitycznych, realizacji usług i bezpieczeństwa oraz reklamowych, z wykorzystaniem profilowania. Korzystając z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki pliki cookies będą automatycznie zapisywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności Serwisu.

Akceptuję
Zaloguj się
0