Kategorie

Kodeks dobrych praktyk Firm Rodzinnych

Kodeks dobrych praktyk firm rodzinnych daje członkom firm rodzinnych, ich rodzinom i otoczeniu (interesariuszom) solidne podstawy opracowania i optymalizacji ich indywidualnych
Kodeksów dobrych praktyk firm rodzinnych.

Powstał w 2004 roku jako pierwsza ogólnoświatowa inicjatywa tego typu. W 2010 roku został gruntownie przepracowany, a obecna, trzecia edycja spełnia trudne wymagania, jakie postawiła sobie Komisja: Kodeks ma być regularnie uaktualniany i rozwijany.
Kodeks dobrych praktyk firm rodzinnych jest wspólnym projektem INTES Akademie für Familienunternehmen, Family Business Network Niemcy (FBN) oraz organizacji Familienunternehmer – ASU, z inicjatywy prof. Petera Maya.


Do udziału w obradach Komisji zaproszeni zostali znani przedsiębiorcy rodzinni, naukowcy oraz doradcy. Bez ich wkładu niniejsza publikacja nie byłaby możliwa.
Trzecia edycja Kodeksu opracowana przez ten zespół weszła w życie 29 maja 2015 roku. Tym samym zastąpiła edycje z lat 2004 i 2010.


W Polsce coraz więcej firm rodzinnych inicjuje zmiany pokoleniowe, coraz istotniejsze staje się więc efektywne zarządzanie biznesem, który zaczyna nosić znamiona wielopokoleniowości.
Misją Instytutu Biznesu Rodzinnego jest wspieranie firm rodzinnych w profesjonalizacji zarządzania: uznaliśmy zatem, że na rynku polskim pozycja ta jest nieodzowna dla tych właścicieli firm rodzinnych, którzy myślą i działają w perspektywie długookresowej!
Mamy nadzieję, że tym samym dostarczamy ram do dyskusji nad profesjonalnym Kodeksem dobrych praktyk firm rodzinnych, którego celem jest wzmacnianie tak biznesów, jak i rodzin biznesowych.


dr Adrianna Lewandowska

Treść tylko dla zalogowanych użytkoników. Zaloguj się by przeczytać.

Dostęp do pełnej treści Kodeksu dobrych praktyk znajdziesz tutaj: POBIERZ

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Zobacz również

DATA
9 grudnia 2020
Raporty i badania
Odpowiedzi firm rodzinnych na COVID-19 w raporcie European Family Businesses
Jakie taktyki przyjęły firmy rodzinne z Unii Europejskiej, w odpowiedzi na COVID-19? Gorący Raport European Family Businesses objął 61 firm wywodzących się z UE. Wśród nich znalazły się trzy działające w Polsce firmy: Drutex, LUG, Raben. Firma rodzinna LUG S.A – wiodący producent oświetlenia postawił na innowacje. Ich specjalne lampy z UV dziś pomagają w […]
Czytaj
DATA
25 lutego 2020
Raporty i badania
Model BELIEFS™ nowe spojrzenie na wyzwania w zmianie pokoleniowej. Autorski model oceny firm rodzinnych.
Deficyty na poziomie komunikacji, transparentności decyzji w zakresie zmiany pokoleniowej ujawniły, że tylko 9% pracowników firm rodzinnych wie, czy firma ma przygotowany plan sukcesji. Nadto, sukcesorzy u progu przejęcia odpowiedzialności za firmę wciąż nie mają decyzyjności. Tylko 40% z nich ma poczucie wpływu na decyzje strategiczne. Co druga rodzina biznesowa przyznała, że relacje w rodzinie […]
Czytaj
DATA
10 lutego 2020
Raporty i badania
Preferencje sukcesyjne polskich przedsiębiorców rodzinnych
Zainteresowanie polską przedsiębiorczością rodzinną, założycielami firm rodzinnych, którzy nadali rytm polskiej gospodarce po ponad 25 latach działania na wolnym rynku, ich rodzinami, które mają ogromny wpływ na kształtowanie i trwałość rodzinnych biznesów, procesem sukcesji oraz sukcesorami, w których rękach spoczywa nadanie kierunku rozwoju i opracowania wizji przyszłości firmy, jest obecnie tak intensywne, tak żywe i […]
Czytaj
Newsletter
Cookies

Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów analitycznych, realizacji usług i bezpieczeństwa oraz reklamowych, z wykorzystaniem profilowania. Korzystając z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki pliki cookies będą automatycznie zapisywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności Serwisu.

Akceptuję
Zaloguj się
0