Kategorie

WSPARCIE FIRM RODZINNYCH TERAZ TAKŻE ONLINE! Umów się na konsultacje z ekspertami Instytutu Biznesu Rodzinnego!

Nowa trudna sytuacja powoduje, że pojawia się całe mnóstwo pytań! Jak sobie poradzić ze zmieniającą się rzeczywistością? Jak zachowując wartości rodzinne podejmować trudne decyzje? Jak właściwie komunikować się z pracownikami, którzy również odczuwają lęk? Jak przekazać trudne informacje? Jakie decyzje dobre są teraz dla naszej rodziny? Dla firmy? Na pewno widzisz nowe wyzwania, które pojawiły się w czasach pandemii. A może także nowe szanse?

W nowej rzeczywistości, która wydaje się przytłaczać, bo jest tak bardzo nieprzewidywalna, nie musisz być sam!  

Chcesz o nich porozmawiać? Instytut Biznesu Rodzinnego wspólnie z ekspertami i partnerami stworzył propozycję konsultacji dla przedsiębiorców w obszarach priorytetowych w czasach pandemii!

Skorzystaj z konsultacji ekspertów takich jak:

Zaprognozuj na nowo

Pewnie jak wielu właścicieli firm rodzinnych stajesz przed wyzwaniem, jak na nowo oszacować wyniki Twojego biznesu… Jak poradzić sobie w czasach niepewności, gdy trudno planować przychody na najbliższe tygodnie, a co dopiero miesiące? Jak oszacować płynność i potrzeby gotówkowe? Co i jak monitorować, aby pomagało to w podejmowaniu nawet najtrudniejszych decyzji i w zaangażowaniu pracowników?

Skorzystaj z konsultacji telefonicznych lub online z ekspertką Instytutu Biznesu Rodzinnego Edytą Szarską. Controlling nie ma przed nią tajemnic. Dlatego warto wraz z jej pomocą zastanowić się, jakie rozwiązania będą dla Twojej firmy najlepsze:

  • Oszczędności, kredyty czy leasingi? Szacowanie płynności i potrzeb gotówkowych.
  • Co się opłaci? Scenariusze i warianty analiz wyników w nowych modelach biznesowych.
  • Jak to dobrze zakomunikować? Szybkie, proste i zrozumiałe raporty dla decyzji biznesowych.

Edyta Szarska to międzynarodowy ekspert w dziedzinie finansów i controllingu, trener prestiżowej organizacji IBCS Institute (IBCS, International Business Communication Standards) oraz lider międzynarodowego zespołu ICV International Work Group.

Wsparcie w obszarach: finanse, prognozy, controlling, płynność.

Znajdź swoje talenty i mocne strony i wykorzystaj je w tych dziwnych czasach!

Z pomocą eksperta skorzystasz z narzędzia Clifton Strengths Finder pozwalającego określić Twoje wrodzone talenty. Największą przestrzenią do rozwoju każdej osoby jest obszar jej najsilniejszych stron. Talenty każdego z nas są trwałe i wyjątkowe. Mocne strony, które nie są konsekwencją nieustających treningów, ale są naszą naturalną mocą. Wskazują, w których dziedzinach mamy szansę osiągnąć najwięcej. To pierwszy krok, by w pełni móc korzystać ze swojego potencjału i talentów. Musisz mieć świadomość tych zasobów, poznać je, zrozumieć, aby móc nimi zarządzać. I… być gotowym do zmian, szczególnie dziś!  Proces przewidziany jest dla osób dorosłych oraz dzieci powyżej 8. roku życia.

Sylwia Kowalenko to wieloletni psychoterapeuta, coach i certyfikowany Trener Talentów. W pracy posługuje się podejściem systemowym oraz koncepcją integratywną. Wspiera w poznawaniu siebie, rozumieniu własnych uwarunkowań i dokonywaniu zmian sprzyjających rozwojowi. Zajmuje się doradztwem personalnym.

Wsparcie w obszarach: talenty, ścieżka rozwoju, coaching

Musiałeś zamknąć sklep? Może warto przenieść sprzedaż do Internetu?

Musiałeś zamknąć swoje sklepy stacjonarne i teraz szukasz możliwości, jak sprzedawać w inny sposób? Myślisz o sklepie internetowym, ale nie wiesz, jak się za niego zabrać od strony prawnej? Handel i usługi w dużej części przeniosą się do Internetu! Regulamin sklepu internetowego, polityka prywatności, RODO, prawa konsumenta, treści cyfrowe czy zabezpieczenie własnych praw (autorskich) – jeśli masz pytania w tych obszarach, odpowie na nie Damian Ludwiniak.

Przez pandemię Polskę i świat niewątpliwie czeka druga faza rozwoju e-commerce, zwłaszcza, co do usług niematerialnych – na tak szeroką skalę to nowość. Czy Twój biznes można przenieść do Internetu? O co zadbać?     

Damian Ludwiniak specjalizuje się w ochronie prawnej własności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem praw autorskich, know-how, czynów nieuczciwej konkurencji. Tworzy prawne podstawy dla działalności e-commerce w relacjach B2C poprzez opracowywanie regulaminów sklepów internetowych oraz polityk prywatności. Tworzy oraz wdraża kompleksowe strategie ochrony danych osobowych (RODO). 

Wsparcie w obszarach: e-commerce, RODO, prawa konsumenta. A także inne tematy prawne.

Koronawirus zmienia Twój biznes. Musisz pewnie renegocjować umowy, dużo rozmawiać z pracownikami i dostawcami…

COVID-19 sprawił, że już dziś wiele umów jest renegocjowana. Jak podzielić koszt odwołanych zamówień? Jak obniżyć/podwyższyć cenę? Jak rozmawiać z ze związkami zawodowymi i pracownikami o obniżkach pensji i zwolnieniach? Sądownictwo jest mało efektywne czasowo, szczególnie dziś, zresztą, czy naprawdę chcesz się sądzić z kimś, z kim współpracowałeś od lat? Mediacje są szybsze i tańsze, pozwalają ograniczyć czas i nerwy! Nasz ekspert Michał Gniatkowski koordynuje mediacje także online, w formie videoczatu.

Michał Gniatkowski od lat doradza przede wszystkim właścicielom, dyrektorom i managerom przedsiębiorstw. Uczestniczy w procesach restrukturyzacji przedsiębiorstw i ich zmianach własnościowych, negocjacjach handlowych. Bazuje na wieloletnim doświadczeniu w udziale jako pełnomocnik w licznych mediacjach (nieformalnych, jak i przed mediatorem sądowym), rozmowach ugodowych w toku postępowań sądowych przed sądami powszechnymi (na sali rozpraw, na korytarzu sądowym), jaki i arbitrażowymi. Redaguje i opiniuje szerokie spektrum kontraktów handlowych (np. umowy najmu powierzchni w galeriach handlowych i powierzchni biurowej, umowy o roboty budowlane, umowy z zakresu IT, umowy franczyzowe i dealerskie, umowy w zakresie praw autorskich, umowy leasingowe).

Wsparcie w obszarach: mediacje, negocjacje. A także inne tematy prawne.

Tarcza antykryzysowa. Z czego możesz skorzystać i jak?

Proponowane w tarczy antykryzysowej rozwiązania niosą ze sobą wiele zmian prawnych i organizacyjnych istotnych w prowadzonej przez Ciebie działalności gospodarczej.  Z czego tak naprawdę możesz skorzystać w różnych obszarach Twojej działalności (m.in. sprawy korporacyjne, kwestie prawa pracy, zagadnienia związane z pomocą publiczną czy siła wyższa, zwłaszcza w kontekście zawartych przez Ciebie kontraktów)? 

Mając na uwadze konieczność zaadaptowania się do wprowadzanych zmian, partnerzy Instytutu Biznesu Rodzinnego, Robert Niczyporuk oraz Jakub Wieszczeczyński z Kancelarii Domański Zakrzewski Palinka zaproponują Ci praktyczne rozwiązania prawne adresowane do wszystkich działających przedsiębiorców, w tym spółek czy przedsiębiorców indywidualnych.

Robert Niczyporuk, Partner, to specjalista w zakresie biznesów rodzinnych, projektów restrukturyzacyjnych, joint venture oraz transakcji fuzji i przejęć polskich i zagranicznych przedsiębiorców. Jest ekspertem w dziedzinie prawa cywilnego, a szczególnie prawa spółek, w tym funkcjonowania organów władz oraz odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej w spółkach prawa handlowego.

Jakub Wieszczeczyński, Partner DZP, specjalizuje się w doradztwie z zakresu prawa handlowego, w tym w szczególności fuzji i przejęć, przedsięwzięć typu joint venture oraz projektów restrukturyzacyjnych.Równolegle, Jakub specjalizuje się w doradztwie sukcesyjnym  i spadkowym oraz wsparciu prawnym w budowaniu  ładu korporacyjnego dla firm rodzinnych. Niezależnie od wyjątkowej wiedzy eksperckiej i doświadczeń związanych z doradztwem transakcyjnym i wsparciem sukcesyjnym Jakub posiada wszechstronną wiedzę na temat uwarunkowań prawnych związanych z bieżącym prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce.

Wsparcie w obszarach: tarcza antykryzysowa, przekształcenia, prawo pracy, pomoc publiczna, siła wyższa, kontrakty i spory prawne. A także wszelkie inne tematy prawne.

Pamiętaj o dialogu z pracownikami! To Twój ważny zasób

Czy ten doświadczony obszarowo i emocjonalnie manager i szef firmy to jeszcze ciągle Ty? Czy też ktoś, kto utknął i widzi przed sobą tylko ścianę. Jest jak skoczek narciarski, który zjeżdża w zwolnionym tempie i nie widzi progu.

Oszczędności się kurczą, więc trzeba rozmawiać z pracownikami. A ten „ktoś”-  kim TY nie chcesz być – ma już dosyć codziennej walki z powiększającą się z dnia na dzień liczbą pytań, na które nie znajduje odpowiedzi. Przestał nawet widzieć sens jakichkolwiek narad rodzinnych, które niczego nowego nie wnoszą.  

Więc może nie ON, a jednak Ty poszukasz pomysłów i rozwiązań gdzie indziej. Na zewnątrz. Poza firmą. Ten jeden telefon, krótka pierwsza rozmowa nic nie kosztuje. Zadzwoń do eksperta ds. HR Instytutu Biznesu Rodzinnego, HR Business Partnera – Grażyny Marciniak. To ktoś, kto przez lata zarządzał własną firmą rodzinną, potem cudzymi firmami rodzinnymi i przetrwał kilka ciężkich kryzysów. Zarówno swoich, jak i cudzych. Jak nie spróbujesz, nie dowiesz się, czy istnieją rozwiązania, na które albo sam nie wpadłeś, albo wpadłeś, ale nie wiesz, jak je wdrożyć.

  1. Ułożenie komunikacji w kryzysie. Co, jak, kiedy, kto, do kogo, jak często? I czemu to ma służyć.
  2. Niełatwe rozmowy z pracowniami o koniecznych cięciach kosztów. Musisz być asertywny, bo najważniejsza jest Twoja rodzina. Ale prawda nie zawsze musi być bolesna dla pracownika.  
  3. Jedynie część pracowników pracuje zdalnie. Jak sprawdzać efektywność ich pracy bez konieczności inwestowania w kosztowne e-narzędzia.  
  4. Kryzys to papierek lakmusowy lojalności i zaangażowania pracowników. Jak wyzwalać w nich inicjatywy solidarnościowe i motywować do tworzeniach nowych rozwiązań, które pomogą firmie przetrwać ten czas?

Oprócz wieloletniego doświadczenia w obszarze HR Grażyna przez 12 lat prowadziła własną firmę rodzinną (50 pracowników). Zarządzała także sprzedażą i marketingiem przez 6 lat w innej firmie rodzinnej. 

Możesz liczyć na wsparcie w obszarach: zarządzanie zespołem i komunikacja wewnętrzna w kryzysie, inicjatywy solidarnościowe pracowników, restrukturyzacja zatrudnienia.

Nie daj się koronawirusowi! Buduj poczucie własnej wartości

Od kilku tygodni siedzisz w domu. To z domowego fotela zarządzasz firmą, ale martwisz się co będzie dalej: z produkcją, z pracownikami, z popytem na Wasze produkty, z zabezpieczeniem Twojej rodziny. A może rząd nakazał całkowite zamknięcie Twojego biznesu? Nie jesteś też przyzwyczajony do ograniczeń, jeszcze dwa miesiące temu odwiedzałeś partnerów biznesowych w całej Europie – a dziś nie powinieneś nawet wychodzić z domu.

Ta trudna sytuacja sprawia, że czujesz się przytłoczony – sytuacja Cię przerasta i nie masz z kim porozmawiać? Pomóc może Ekspert Instytutu Biznesu Rodzinnego Wiesława Machalica – psycholog, coach, trener biznesu.

Wesprze Cię w tematach takich jak:

  • radzenie sobie ze stresem w sytuacjach trudnych
  • budowanie osobistej motywacji i efektywności w warunkach stresu
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości w sytuacjach trudnych

Wiesława Machalica to autorka wielu programów, cykli szkoleniowych, konferencji, ekspert, trener i doradca w projekcie Firmy Rodzinne oraz koordynator merytoryczny w projekcie Firmy Rodzinne 2. Od lat pracuje z firmami rodzinnych: właścicielami, sukcesorami oraz całymi rodzinami, które potrzebują wsparcia.

Wsparcie w obszarach: radzenie sobie ze stresem, motywowanie, poczucie własnej wartości

Jesteś z firmy rodzinnej i potrzebujesz wsparcia?
Zapisy na konsultacje koordynuje Anna Włodarczyk,
awlodarczyk@ibrpolska, tel. +48 732 777 135

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Zobacz również

DATA
20 września 2023
Publikacje i aktualności
Galeria z VII Kongresu Next Generation: Pokolenie RE.
VII Kongres Next Generation Pokolenie RE. REvision. REconnect. REdesign. 18-19 września 2023, Weranda Home   W przepięknym miejscu w samym sercu Puszczy Zielonki, nad jeziorem, w pełnym, jeszcze letnim, słońcu stworzyliśmy wspólnie manifest pokolenia RE – wyłaniającej się społeczności osób, której nie można przyporządkować ze względu na okres urodzenia, a raczej postawę i czas, w […]
Czytaj
DATA
27 kwietnia 2022
Publikacje i aktualności
Nowy kierunek studiów MBA dla zarządzających w firmie rodzinnej
Transformacja pokoleniowa oraz przemiany społeczne i gospodarcze stawiają nowe wyzwania przed współczesnymi przywódcami. Dlatego Wyższa Szkoła Humanitas w partnerstwie z Instytutem Biznesu Rodzinnego na początku 2023 roku uruchamia nowy kierunek studiów: Master of Business Administration dla zarządzających w firmie rodzinnej. – Po okresie gospodarki scentralizowanej w Polsce rozwinęły się firmy, które dziś, przez jakość oferowanych […]
Czytaj
DATA
8 marca 2022
Publikacje i aktualności
Patrizia Gucci gościem specjalnym IX Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych
📰 W mediach i prasie było ostatnio głośno ze względu na wyświetlany w kinach film o rodzinie Gucci. Dla przeciętnego człowieka jest to pewna historia, którą chcą obejrzeć. Nie jest to jednak historia zwykła dla rodzin biznesowych. Wnosi wiele refleksji do myślenia o trwaniu i zabezpieczenia przyszłości firmy rodzinnej. 🧥 Historia Domu Mody Gucci zaczęła […]
Czytaj
Newsletter
Cookies

Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów analitycznych, realizacji usług i bezpieczeństwa oraz reklamowych, z wykorzystaniem profilowania. Korzystając z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki pliki cookies będą automatycznie zapisywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności Serwisu.

Akceptuję
Zaloguj się
0