Co robimy

Instytut Biznesu Rodzinnego powstały z inicjatywy dr Adrianny Lewandowskiej, od 2011 roku troszczy się o rozwój polskiej przedsiębiorczości rodzinnej. Naszą misją jest wspieranie polskich przedsiębiorców rodzinnych i badaczy zajmujących się szeroko pojętą tematyką przedsiębiorczości rodzinnej w Polsce.

Obserwując zagraniczne tendencje przekazywania przedsiębiorstw rodzinnych w ręce korporacyjnych właścicieli z obcym kapitałem dążymy do tego, by w Polsce biznes rodzinny był utrzymywany w rękach rodzin po ustąpieniu z firmy jej założycieli. Z badań przeprowadzonych przez Instytut wynika, że w Polsce mamy około 92% przedsiębiorstw pozostających we własności rodzin, ale tylko 36% z nich uważa się za firmy rodzinne. Celem działalności Instytutu Biznesu Rodzinnego jest podniesienie tych wartości i umacnianie przedsiębiorczości rodzinnej w Polsce.

Działając z gronem ekspertów wspieramy przedsiębiorców rodzinnych w rozwoju firm profesjonalizując przedsiębiorczość rodzinną i stymulując jej rozwój w kolejnych pokoleniach.

Instytut Biznesu Rodzinnego jest Centrum Wiedzy o firmach rodzinnych:

  • Prowadzimy liczne badania naukowe i analizy na temat przedsiębiorczości rodzinnej w Polsce i zagranicą, których wynikami dzielimy się w naszych raportach, książkach i magazynie ,,Family Business. Zarządzanie firmą rodzinną’’
  • Formułujemy idee i koncepcje profesjonalizacji przedsiębiorczości rodzinnej w Polsce
  • Tworzymy platformę wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy światem nauki i biznesu
  • Organizujemy kongresy zrzeszające przedsiębiorców rodzinnych z całej Polski przekazując z pomocą ekspertów bezcenną wiedzę i poszerzając kompetencje

Instytut Biznesu Rodzinnego to miejsce, w którym firmy rodzinne stanowią centrum wszechświata. Naszego wszechświata.

Chcemy by więcej firm rodzinnych przechodziło w ręce kolejnego pokolenia, więcej sukcesorów chciało przejąć rodzinne biznesy i więcej przedsiębiorców świadomie korzystało ze swojej rodzinności.

Nasze cele społeczne

36%
polskich firm uważa się za
rodzinne
30%
firm rodzinnych potrafi przejść
z pierwszego do drugiego pokolenia
8%
sukcesorów chce przejąć
firmę rodzinną po rodzicach
Poprzez nasze działania chcemy wpływać na firmy rodzinne, tak aby
z roku na rok nasze cele społeczne zwiększały swoją wartość.
Cookies

Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów analitycznych, realizacji usług i bezpieczeństwa oraz reklamowych, z wykorzystaniem profilowania. Korzystając z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki pliki cookies będą automatycznie zapisywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności Serwisu.

Akceptuję
Zaloguj się
0