BAZA WIEDZY

Raporty

Raport: Jakimi pracodawcami są firmy rodzinne?

2 października, 2019 r.

Jakie zespoły stworzą sukcesorzy, gdy staną się liderami przedsiębiorstw założonych przez rodziców? Instytut Biznesu Rodzinnego opublikował raport „Pracownicy o firmach rodzinnych. Czy „rodzinność” firmy ma znaczenie?” Sukcesorzy dorastający pod czujnym okiem rodziców wprowadzają do przedsiębiorstw nowatorskie rozwiązania realizując własne pomysły. Dlatego dla firm rodzinnych sukcesja oznacza niemałe zmiany. Co w procesie zmiany pokoleniowej stanie się z kadrami? Z zespołami? Czy nepotyzm i faworyzowanie kandydatów będących członkami rodziny to mit? Czym różni się praca w firmach rodzinnych oraz nierodzinnych i dlaczego warto pracować w rodzinnym biznesie, sprawdził Instytut Biznesu Rodzinnego. Wyniki badania opublikował w raporcie „Pracownicy o firmach rodzinnych. Czy „rodzinność” firmy ma znaczenie?”

Czytaj więcej... »

O biznesie rodzinnym głosem sukcesorów

26 marca, 2018 r.

Transformacja cyfrowa coraz bardziej uwidacznia różnice pomiędzy starszym i młodszym pokoleniem w firmach rodzinnych. Jedynie 7% sukcesorów uważa, że ich przedsiębiorstwa posiadają strategię biznesową dopasowaną do obecnych czasów, a 36% odczuwa frustrację w związku z tym, że ich rodzice nie w pełni rozumieją szanse i zagrożenia jakie niosą za sobą […]

Czytaj więcej... »

Wpływ biznesów rodzinnych w Europie

5 lutego, 2018 r.

Raport i wyniki badań nad frimami rodzinnymi – inicjatywa Deutsche Bank we współpracy z European Family Businesses. Pobierz raport

Czytaj więcej... »

Statystyka Firm Rodzinnych

24 stycznia, 2018 r.

      Firmy rodzinne w Polsce dopiero nabierają świadomości  własnego potencjału.      A to ważne i pilne jeśli mają skutecznie przejść zmianę pokoleniową. Poznań, 24 stycznia 2017 – Tylko 36% polskich firm uważa się za rodzinne, wynika z raportu „Firma rodzinna to marka” opracowanego przez Instytut Biznesu Rodzinnego na podstawie […]

Czytaj więcej... »

Barometr Sukcesyjny

24 stycznia, 2018 r.

8,1% sukcesorów chce przejąć firmę od rodziców, wynika z badania przedsiębiorczości studentów GUESSS przeprowadzonego przez Instytut Biznesu Rodzinnego. Wyniki opublikowano w raporcie Barometr Sukcesyjny – ścieżki kariery pokolenia Next Generation w polskich firmach rodzinnych.

Czytaj więcej... »

10 mechanizmów ładu rodzinnego (family governance) w firmach rodzinnych

21 stycznia, 2018 r.

Utrzymanie wysokiego stopnia konkurencyjności firm rodzinnych wymaga nie tylko dobrych strategii biznesowych, większej konkurencyjności oraz innowacyjnych rozwiązań, ale też profesjonalizacji w sferze rodzinno-biznesowej. „Rodzina” w firmie rodzinnej uchodzi za jej największy kapitał. Jednak czy rzeczywiście ten wielki potencjał będzie dobrze wykorzystany zależy od wielu czynników. Czasem więc to, co było wielką siłą może stać się największą słabością.

Czytaj więcej... »

Badanie firm rodzinnych 2016 – PwC IBR

21 stycznia, 2018 r.

        Jak wynika z danych zebranych w raporcie PwC i Instytutu Biznesu Rodzinnego (BR) aż 85% polskich firm rodzinnych uczestniczących w badaniu osiągnęło w 2015 r. wzrost sprzedaży, co jest znacznie lepszym wynikiem od globalnej średniej wynoszącej 64%. W perspektywie kolejnych 5 lat 68% respondentów z Polski […]

Czytaj więcej... »

Statystyka firm rodzinnych – Finlandia

19 stycznia, 2018 r.

Pobierz raport w pdf

Czytaj więcej... »