BAZA WIEDZY

Raporty

2017_barometr

Barometr Sukcesyjny

3 października, 2017 r.

8,1% sukcesorów chce przejąć firmę od rodziców, wynika z badania przedsiębiorczości studentów GUESSS przeprowadzonego przez Instytut Biznesu Rodzinnego. Wyniki opublikowano w raporcie Barometr Sukcesyjny – ścieżki kariery pokolenia Next Generation w polskich firmach rodzinnych.

Czytaj więcej... »
Statystyka FR

Statystyka Firm Rodzinnych

24 stycznia, 2017 r.

      Firmy rodzinne w Polsce dopiero nabierają świadomości  własnego potencjału.      A to ważne i pilne jeśli mają skutecznie przejść zmianę pokoleniową. Poznań, 24 stycznia 2017 – Tylko 36% polskich firm uważa się za rodzinne, wynika z raportu „Firma rodzinna to marka” opracowanego przez Instytut Biznesu Rodzinnego na podstawie […]

Czytaj więcej... »
firmy-rodzinne-raport-pwc-2016_Strona_01

Badanie firm rodzinnych 2016 – PwC IBR

8 grudnia, 2016 r.

        Jak wynika z danych zebranych w raporcie PwC i Instytutu Biznesu Rodzinnego (BR) aż 85% polskich firm rodzinnych uczestniczących w badaniu osiągnęło w 2015 r. wzrost sprzedaży, co jest znacznie lepszym wynikiem od globalnej średniej wynoszącej 64%. W perspektywie kolejnych 5 lat 68% respondentów z Polski […]

Czytaj więcej... »
10 mechanizmów ładu rodzinnego w Firmach Rodzinnych[2]_Page_01

10 mechanizmów ładu rodzinnego (family governance) w firmach rodzinnych

26 października, 2015 r.

Utrzymanie wysokiego stopnia konkurencyjności firm rodzinnych wymaga nie tylko dobrych strategii biznesowych, większej konkurencyjności oraz innowacyjnych rozwiązań, ale też profesjonalizacji w sferze rodzinno-biznesowej. „Rodzina” w firmie rodzinnej uchodzi za jej największy kapitał. Jednak czy rzeczywiście ten wielki potencjał będzie dobrze wykorzystany zależy od wielu czynników. Czasem więc to, co było wielką siłą może stać się największą słabością.

Czytaj więcej... »
PwC2015Front

Badanie Firm Rodzinnych 2015 – Polska na tle Europy Środkowo-Wschodniej i świata

17 lutego, 2015 r.

W ciągu najbliższych 5 lat 37% właścicieli polskich prywatnych firm planuje przekazanie władzy – wynika z „Badania firm rodzinnych” firmy doradczej PwC, przeprowadzonego w Polsce we współpracy z Instytutem Biznesu Rodzinnego. Wśród przedsiębiorstw planujących sukcesję w nadchodzących latach, zdecydowana większość zamierza pozostawić własność i władzę w rodzinie (75%), a 1/3 planuje przeprowadzić sukcesję w ramach młodszego pokolenia ale przy wsparciu profesjonalnych menedżerów

Czytaj więcej... »
Barometr Sukcesyjny

Barometr sukcesyjny i prognozowane ścieżki kariery dzieci z firm rodzinnych

16 lutego, 2015 r.

Charakterystyka firm rodzinnych związana jest z unikalnym połączeniem trzech obszarów: profesjonalnego prowadzenia firmy, własności firmy w rękach rodziny oraz chęci przetrwania firmy rodzinnej w kolejnych pokoleniach. Odpowiednie zestawienie tych obszarów jest w stanie pomóc w firmie w osiągnięciu przewagi konkurencyjnej, ale może również przysporzyć przedsiębiorstwu rodzinnemu wielu problemów.

Czytaj więcej... »
KodyWartosci

Diagnoza sytuacji sukcesyjnej w przedsiębiorstwach rodzinnych w Polsce

15 lutego, 2015 r.

Syntetyczny raport z badań przeprowadzonych w ramach projektu „Kody wartości – efektywna sukcesja w polskich firmach rodzinnych” pod red. Adrianny Lewandowskiej     Podziel się

Czytaj więcej... »