Wsparcie managerów spoza rodziny

„Po okresie gospodarki scentralizowanej w Polsce rozwinęły się firmy, które dziś, przez jakość oferowanych produktów, konsekwencję w budowaniu silnej marki i pozycji rynkowej stoją u progu przejścia do nowego etapu w tej rynkowej grze: kolejnej generacji. W Polsce nastał moment przełomowy, zmiany pokoleniowej, w której chęć udziału wg naszych cyklicznych badań zgłasza jedynie 8% dzieci z firm rodzinnych. Cała reszta potencjalnych rodzinnych sukcesorów albo ma inne zawodowe plany, albo inne kompetencje. Oznacza to, że potrzebna będzie profesjonalna i doskonale rozumiejąca meandry biznesu rodzinnego zewnętrzna kadra managerska, gotowa do wzięcia odpowiedzialności za zarządzanie firmą rodzinną po jej założycielach."

828 tys. firm mówi o sobie „firma rodzinna”

Połowę czeka sukcesja w ciągu najbliższych 5 lat

Tylko 8% dzieci z firm rodzinnych chce przejąć odpowiedzialność i zarządzanie

Kto przejmie odpowiedzialność za pozostałe firmy?

92% (aż 381 tys. firm) będzie szukać profesjonalnych partnerów poza rodziną!

Rozbij szklany sufit - czyli kariera w firmie rodzinnej?

  • Fakty i mity o pracy managera w firmie rodzinnej
  • Korporacja vs. family business, czyli co musisz wiedzieć zanim powiesz „tak”
  • Jak w dynamicznie zmieniających się firmach (rodzinnych) pozostać w emocjonalnym dobrostanie
W dyskusji udział wzięli:
  • Grzegorz Wróbel, Dyrektor Zarządzający Blachotrapez
  • Filip Makowski, Prezes YORK
  •  Roman Wieczorek, Szef Zespołu Ekspertów Instytutu Biznesu Rodzinnego
Prowadzenie:
  • dr Adrianna Lewandowska - Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego
  • Szymon Trzebiatowski - Ekspert ds. strategii, efektywności i optymalizacji biznesowej, Instytut Biznesu Rodzinnego

Manager w firmie rodzinnej - fakty i mity.

  • Rodzinna czyli JAKA? Czy, a jeśli tak, to jakie różnice biznesowe są w zarządzaniu firmą rodzinną i nierodzinną?
  • Jak „nie-Twoja” firma być „Twoja”? O zaangażowaniu i zarażaniu zaangażowaniem w epoce „quiet quitting”
  • Kiedy „obcy” przestaje być obcy? Czyli czy możliwe jest zrobienie kariery w firmie rodzinnej?
W dyskusji udział wzięli:
  • Monika Olszewska - Specjalista ds. Sprzedaży, Winkhaus Polska Beteiligungs
  • Małgorzata Tylec – Gusakov - Managing Director w AIMS International
  • Paweł Orfinger - Prezes Zarządu Dr Irena Eris
  • Roman Wieczorek - Szef Zespołu Ekspertów Instytutu Biznesu Rodzinnego
Prowadzenie:
  • dr Adrianna Lewandowska - Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego
  • Szymon Trzebiatowski - Ekspert ds. strategii, efektywności i optymalizacji biznesowej, Instytut Biznesu Rodzinnego

Rada Nadzorcza w firmie rodzinnej – jak zaprojektować i wdrożyć nadzór właścicielski

  • Kontrola i nadzór? A może coś więcej?
  • Cechy i wyróżniki profesjonalnej Rady Nadzorczej
  • Podział zakresów kompetencji między Zarządem, Radą Nadzorczą a Radą Rodziny
W dyskusji udział wzięli:
  • Piotr Nowjalis – Przewodniczący Rady Nadzorczej Kross
  • Szymon Trzebiatowski - Członek Rady Nadzorczej Duda-Cars, Ekspert ds. strategii, efektywności i optymalizacji biznesowej, Instytut Biznesu Rodzinnego
  • Piotr Rybicki - Członek rad nadzorczych i komitetów audytów
Prowadzenie:
  • dr Adrianna Lewandowska - Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego

Manager spoza rodziny w firmie rodzinnej – jak z sukcesem zaplanować ścieżkę kariery

  • Korporacja vs. family business. Co musisz sprawdzić i ustalić, zanim powiesz "tak"?
  • Jak przygotować się do wejścia w rolę sukcesora spoza rodziny?
  • Jak skutecznie przeprowadzić rekrutację?
W dyskusji udział wzięli:
  • Zofia Dzik, Prezes Instytutu Humanites
  • Maciej Strus, Współwłaściciel Struswear
  • Tomasz Magda, Partner Zarządzający Amrop
  • Małgorzata Klich, Wicedyrektor Biura Rozwoju w Wyższej Szkole Humanitas
Prowadzenie:
  • Szymon Trzebiatowski - Ekspert ds. strategii, efektywności i optymalizacji biznesowej, Instytut Biznesu Rodzinnego
  • Szklany sufit w firmie rodzinnej – jest czy go nie ma? Kto go widzi?
  • Kreacja czy sprawdzony wcześniej schemat. Jak wykorzystać szanse, jakie firma rodzinna daje na rozwój?
  • Jak i czy (?) podzielić się własnością z managerami, którzy przejmują odpowiedzialność za prowadzenie firmy
Do dyskusji dołączyli goście:
  • Izabela Kielczyk – Psycholog biznesu, Psychoterapeuta i trener
  • Maciej Zając - Partner CMT Advisory
  • Radosław Śliwka - Prezes Zarządu SMART Project
Prowadzenie:
  • dr Adrianna Lewandowska - Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego
  • Szymon Trzebiatowski - Ekspert ds. strategii, efektywności i optymalizacji biznesowej, Instytut Biznesu Rodzinnego

Czy jesteś gotowy/a na współpracę z managerem spoza rodziny?

Czy jesteś gotowy/a na pracę w firmie rodzinnej?

„Jako manager w firmie rodzinnej będziesz blisko właściciela – osoby, która jest sprawcza. Jeśli dobrze ułożysz relacje, to także będziesz mieć niewiarygodne możliwości wpływu!" - Roman Wieczorek

Wiedza, którą zdobywają uczestnicy MBA innych programów, w tym jest poszerzona o elementy charakteryzujące „rodzinność” biznesu. Profesjonalne rozumienie tego kontekstu może stać się szansą na doskonałą kontynuację biznesu albo wręcz przeciwnie, brak wiedzy w tym obszarze może skutkować nawet zakończeniem działalności firmy. Wykładowcy Programu to specjaliści w zakresie family business, a także praktycy – właściciele dużych polskich firm rodzinnych.

Organizacja procesu dydaktycznego zakłada m.in. dużą część pracy własnej, dyskusji panelowych, warsztatów i spotkań z właścicielami firm, którzy zaproszeni do współpracy będą dzielić się własnymi historiami, refleksjami, doświadczeniem. Zagraniczni eksperci, którzy zasilają kadrę dydaktyczną wnoszą spojrzenie wielopokoleniowe, które w Polsce po latach właśnie odtwarzamy.

"Jestem przekonana, że pierwsze w Polsce i jedne z nielicznych w Europie studia MBA dedykowane dla biznesu, który ma pozostać w rękach rodziny, to bardzo ambitna i niezmiernie ważna oferta edukacyjna. To szansa na poszerzenie wiedzy, ale także wymianę doświadczeń i nawiązanie nowych znajomości z czołowymi osobami polskiego biznesu, międzynarodowymi ekspertami oraz słuchaczami, którzy swojego zawodowego rozwoju chcą doświadczać w zarządach firm rodzinnych." - dr Adrianna Lewandowska

Cookies

Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów analitycznych, realizacji usług i bezpieczeństwa oraz reklamowych, z wykorzystaniem profilowania. Korzystając z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki pliki cookies będą automatycznie zapisywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności Serwisu.

Akceptuję
Zaloguj się
0