Akademia Sukcesora w Mokate

Sukcesja, sukcesja, sukcesja – tak określają największe wyzwania stojące przed firmami rodzinnymi eksperci Instytutu Biznesu Rodzinnego, który wspiera polskich przedsiębiorców i badaczy zajmujących się szeroko pojętą tematyką przedsiębiorczości rodzinnej. W ramach prestiżowego programu menadżerskiego Akademia Sukcesora, przedstawiciele Instytutu wraz z młodymi sukcesorami odwiedzili Mokate, by czerpać z know-how firmy i przygotować kolejne pokolenia do przejęcia sterów.

Akademia Sukcesora łączy w sobie najnowszą wiedzę z zarządzania przedsiębiorstwem oraz praktyczne aspekty jej zastosowania, jak również indywidualny rozwój uczestników w trakcie trwania programu. To miejsce, gdzie biznes spotyka się z rodziną, a wiedza z doświadczeniem. To miejsce, w którym uczestnicy dowiadują się, jak zbudować swój autorytet i stać się prawdziwym liderem.

Wiedza to potęgi klucz!

Takie niezwykle istotne know-how uczestnicy programu otrzymują „z pierwszej ręki”. W działalność Akademii Sukcesora zaangażowani są przedsiębiorcy z najbardziej podziwianych i najprężniej działających firm rodzinnych, którzy przyjęli rolę Mentorów. Jednym z nich jest dr Adam Mokrysz, CEO Grupy Mokate.

– Jeśli realizujemy wizję stabilnego przedsiębiorstwa, zarzą dzanego przez kolejne generacje, sukcesja przebiega w moż liwie najbardziej naturalny sposób. Jest to stopniowe, trwa jące wiele lat, przekazywanie wybranych zadań i kształcenie w kluczowych dla biznesu umiejętnościach oraz wpajanie wartości, które stoją u podstaw naszej kultury zarządzania. To kultura oparta na pasji tworzenia, stwarzająca warunki do rozwoju, w otwarty sposób wspierająca pracujące z nami osoby w każdym podejmowanym przedsięwzięciu. Od najmłodszych lat przyzwyczajamy przyszłych następców do podejmowania ryzyka i brania za nie odpowiedzialności oraz do współpracy z rodzeństwem. Sukcesja nie byłaby możliwa bez wsparcia wszystkich członków naszej rodziny, którzy aktywnie działają na rzecz Mokate – radził młodym sukcesorom Adam Mokrysz.

Firmy rodzinne muszą rozwijać się równomiernie w dwóch obszarach, nie tylko w rodzinnym, ale także w biznesowym. W związku z tym nieodzowną częścią programu Akademii Sukcesora jest „Wyzwanie od Mentora”. W Mokate zadaniem uczestników było opracowanie strategii marketingowo-promocyjnej, mającej na celu wzmocnienie wizerunku Mokate jako firmy rodzinnej. Różnorodność pomysłów i kreatywność uczestników bardzo pozytywnie zaskoczyły dr Adama Mokrysza.

Dwa dni pozytywnych emocji

Podczas wizyty w Mokate przedstawiciele firm rodzinnych wzięli udział w warsztatach, wysłuchali wielu prelekcji, zobaczyli, jak wygląda proces produkcji w Mokate. Nie mogło także zabraknąć degustacji kaw, herbat, pysznych ciastek, a nawet lodów. Swoją wiedzę na temat firmy mogli później sprawdzić w quizie dotyczącym Mokate.

– Tego typu spotkania są niezwykle istotne. Tylko w takich warunkach młodzi sukcesorzy mogą spotkać podobnych sobie ludzi. Platforma jaką jest Akademia Sukcesora pokazuje z jak licznymi, drobnymi problemami muszą mierzyć się sukcesorzy – tutaj mogą je omówić z ludźmi, którzy przechodzą przez to samo – podkreśla Jakub Kołodziej, ekspert Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Dla większości firm rodzinnych w Polsce obecny czas to pierwsza zmiana pokoleniowa. Dlatego tak bardzo ważne jest by korzystać z najlepszych wzorców, nie tylko zagranicznych, ale także rodzimych. Mokate jest firmą rodzinną od czterech pokoleń.

– Warto patrzeć na doświadczenia zagraniczne, na to jak z sukcesją radzą sobie Szwajcarzy, Niemcy czy Francuzi, których firmy trwają już od pięciu, sześciu pokoleń. Jestem również przekonana, że dzięki czerpaniu z wiedzy Mokate i podobnych przedsiębiorstw, wkrótce o polskich firmach rodzinnych będą opowiadać na szwajcarskich uczelniach. Będąc w Mokate jesteśmy w miejscu, które konsekwentnie i trwale będzie wpisywało się w globalną historię tego jak rozwijać firmy rodzinne – podkreśliła dr Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Biorąc pod uwagę zaangażowanie, pomysłowość i głód wiedzy uczestników Akademii Sukcesora o przyszłość polskich firm rodzinnych możemy być spokojni.

Pozostałe numery

Magazyn Family Business (nr 3) – Bohaterowie drugiego pokolenia
19,99 
Family Business
Zarządzanie firmą rodzinną
Magazyn Family Business (nr 14) – Co po sukcesji?
19,99 
Family Business
Zarządzanie firmą rodzinną
Magazyn Family Business (nr 15) – Digitalizacja drugie wyzwanie obok sukcesji
19,99 
Family Business
Zarządzanie firmą rodzinną
Magazyn Family Business (nr 5) – Dwa pokolenia – dwa światy
19,99 
Family Business
Zarządzanie firmą rodzinną
Cookies

Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów analitycznych, realizacji usług i bezpieczeństwa oraz reklamowych, z wykorzystaniem profilowania. Korzystając z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki pliki cookies będą automatycznie zapisywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności Serwisu.

Akceptuję
Zaloguj się
0