Sukcesja, sukcesja, sukcesja – tak określają największe wyzwania stojące przed firmami rodzinnymi eksperci Instytutu Biznesu Rodzinnego, który wspiera polskich przedsiębiorców i badaczy zajmujących się szeroko pojętą tematyką przedsiębiorczości rodzinnej. W ramach prestiżowego programu menadżerskiego Akademia Sukcesora, przedstawiciele Instytutu wraz z młodymi sukcesorami odwiedzili Mokate, by czerpać z know-how firmy i przygotować kolejne pokolenia do przejęcia sterów.
Akademia
Sukcesora łączy w sobie najnowszą wiedzę z zarządzania
przedsiębiorstwem oraz praktyczne aspekty jej zastosowania, jak
również indywidualny rozwój uczestników w trakcie trwania
programu. To miejsce, gdzie biznes spotyka się z rodziną, a wiedza
z doświadczeniem. To miejsce, w którym uczestnicy dowiadują się,
jak zbudować swój autorytet i stać się prawdziwym liderem.
Wiedza to
potęgi klucz!
Takie niezwykle
istotne know-how uczestnicy programu otrzymują „z pierwszej ręki”.
W działalność Akademii Sukcesora zaangażowani są przedsiębiorcy
z najbardziej podziwianych i najprężniej działających firm
rodzinnych, którzy przyjęli rolę Mentorów. Jednym z nich jest dr
Adam Mokrysz, CEO Grupy Mokate.
– Jeśli realizujemy wizję stabilnego przedsiębiorstwa, zarzą dzanego przez kolejne generacje, sukcesja przebiega w moż liwie najbardziej naturalny sposób. Jest to stopniowe, trwa jące wiele lat, przekazywanie wybranych zadań i kształcenie w kluczowych dla biznesu umiejętnościach oraz wpajanie wartości, które stoją u podstaw naszej kultury zarządzania. To kultura oparta na pasji tworzenia, stwarzająca warunki do rozwoju, w otwarty sposób wspierająca pracujące z nami osoby w każdym podejmowanym przedsięwzięciu. Od najmłodszych lat przyzwyczajamy przyszłych następców do podejmowania ryzyka i brania za nie odpowiedzialności oraz do współpracy z rodzeństwem. Sukcesja nie byłaby możliwa bez wsparcia wszystkich członków naszej rodziny, którzy aktywnie działają na rzecz Mokate – radził młodym sukcesorom Adam Mokrysz.
Firmy rodzinne
muszą rozwijać się równomiernie w dwóch obszarach, nie tylko w
rodzinnym, ale także w biznesowym. W związku z tym nieodzowną
częścią programu Akademii Sukcesora jest „Wyzwanie od Mentora”.
W Mokate zadaniem uczestników było opracowanie strategii
marketingowo-promocyjnej, mającej na celu wzmocnienie wizerunku
Mokate jako firmy rodzinnej. Różnorodność pomysłów i
kreatywność uczestników bardzo pozytywnie zaskoczyły dr Adama
Mokrysza.
Dwa dni
pozytywnych emocji
Podczas wizyty w
Mokate przedstawiciele firm rodzinnych wzięli udział w warsztatach,
wysłuchali wielu prelekcji, zobaczyli, jak wygląda proces produkcji
w Mokate. Nie mogło także zabraknąć degustacji kaw, herbat,
pysznych ciastek, a nawet lodów. Swoją wiedzę na temat firmy mogli
później sprawdzić w quizie dotyczącym Mokate.
– Tego typu spotkania są niezwykle istotne. Tylko w takich warunkach młodzi sukcesorzy mogą spotkać podobnych sobie ludzi. Platforma jaką jest Akademia Sukcesora pokazuje z jak licznymi, drobnymi problemami muszą mierzyć się sukcesorzy – tutaj mogą je omówić z ludźmi, którzy przechodzą przez to samo – podkreśla Jakub Kołodziej, ekspert Instytutu Biznesu Rodzinnego.
Dla większości
firm rodzinnych w Polsce obecny czas to pierwsza zmiana pokoleniowa.
Dlatego tak bardzo ważne jest by korzystać z najlepszych wzorców,
nie tylko zagranicznych, ale także rodzimych. Mokate jest firmą
rodzinną od czterech pokoleń.
– Warto patrzeć
na doświadczenia zagraniczne, na to jak z sukcesją radzą sobie
Szwajcarzy, Niemcy czy Francuzi, których firmy trwają już od
pięciu, sześciu pokoleń. Jestem również przekonana, że dzięki
czerpaniu z wiedzy Mokate i podobnych przedsiębiorstw, wkrótce o
polskich firmach rodzinnych będą opowiadać na szwajcarskich
uczelniach. Będąc w Mokate jesteśmy w miejscu, które
konsekwentnie i trwale będzie wpisywało się w globalną historię
tego jak rozwijać firmy rodzinne – podkreśliła dr Adrianna
Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.
Biorąc pod uwagę
zaangażowanie, pomysłowość i głód wiedzy uczestników Akademii
Sukcesora o przyszłość polskich firm rodzinnych możemy być
spokojni.
Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów analitycznych, realizacji usług i bezpieczeństwa oraz reklamowych, z wykorzystaniem profilowania. Korzystając z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki pliki cookies będą automatycznie zapisywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności Serwisu.