BAZA WIEDZY

Czy firma rodzinna różni się czymkolwiek od „zwykłej” firmy? Dlaczego Wy, Sukcesorzy, narzekacie? Kto z nas nie ma problemów ze swoim szefem? Kto z nas nigdy nie pokłócił się o wizję rozwoju firmy, o realizację własnych zadań? – kontrowersyjnie pytał jeden z prelegentów NextG, Michał Leszek, twórca marki Kruger&Matz.

NextG_D200022

NextG to kongres dla sukcesorów. To miejsce kontrastów, gdzie innowacja spotyka się z tradycją, stare z nowym, a biznes z rodziną. To miejsce, w którym kolejne pokolenie przedsiębiorców rodzinnych szczerze opowiada o swoich własnych doświadczeniach.

19 i 20 października do Poznania przyjechali sukcesorzy z całej Polski – ponad 200 osób spotkało się w Hotelu Blow Up Hall 5050, by przez dwa dni dyskutować na temat przywództwa, budowania własnego autorytetu, a także obaw, jakie kryją się za przejęciem odpowiedzialności za rodzinne biznesy.

 

Podczas tegorocznych wystąpień mieliśmy okazję posłuchać historii Jakuba Wtorkowskiego (LUG SA), który opowiedział o swoich relacjach z bratem w kontekście firmy rodzinnej, Aleksandry Michalczewskiej-Kucharskiej (Michalczewski sp. z o.o.), która wyjawiła, jak zdobyć tron w męskiej branży (w konkurach stawali również jej bracia!), Tomasza Kwiatkiewicza (YES Biżuteria), który zdradził, jak to jest dorastać w cieniu firmy rodzinnej i co sukcesor może wnieść do biznesu, Anny Bielak-Dworskiej (Grupa Saternus), która przytoczyła trzy przypowieści i podpowiedziała, jak szukać samego siebie, a także wspomnianego już Michała Leszka (Kruger&Matz), który umocnił sukcesorów w przekonaniu, że można pozostać sobą w firmie rodzinnej.

NextG_D200105

Młode pokolenie jest poszukujące – szuka inspiracji, nowych możliwości rozwoju, SIEBIE… By dać im możliwie najpełniejsze odpowiedzi przygotowaliśmy dwa panele dyskusyjne:

Sukcesor to brzmi dumnie! Budowanie autorytetu sukcesora, podczas którego Milena Świercz (Fabryka Okien PCV Forest), Ewa Suwińska (EMOI), Igor Fiszer (CONBELTS) oraz Jakub Giermaziak (Netbox) opowiedzieli o tym, jak radzą sobie z wyzwaniem zmiany pokoleniowej. Dyskusję moderowała dr Alicja Hadryś-Nowak, Ekspert Instytutu Biznesu Rodzinnego, ale posiadająca także perspektywę sukcesorki (wywodzi się z firmy rodzinnej Gartenholz). Oraz panel Folwark vc zespół. Jak wyprowadzić firmę na szerokie wody? Z udziałem Marka Zienteckiego (AGOS), Michała Zajezierskiego (Nowel), Mateusza Kowalewskiego (Hortimex) oraz Agaty Rutkowskiej-Piszczyńskiej (Dingo). Panel prowadził Piotr Ciski, Prezes Sage Polska. Rozmowy toczyły się wokół sposobów na profesjonalizację firmy rodzinnej – odpowiedzialności i strategii.

NextG_D200059

Prócz wystąpień prelegentów z firm rodzinnych zaprosiliśmy do podzielenia się swoją wiedzą znakomitych ekspertów, wśród których znaleźli się między innymi: dr Adrianna Lewandowska (Instytut Biznesu Rodzinnego), Ricardo Campos (Bank Millennium), Beata Cichocka-Tylman (PwC) czy Stanisław Kastory (DZP). Eksperci opowiedzieli o zmieniającym się świecie, perspektywach rozwoju dla firm rodzinnych.

Wiedząc, jak ważne jest doświadczenie i praktyka dla sukcesorów przygotowaliśmy dla nich kreatywne warsztaty. Intensywne sesje prowadzone były przez ekspertów, a ich tematyka była niezwykle szeroka – od komunikacji, poprzez service design, analizę danych, aż do aspektów prawnych. To było świetne miejsce na aktywność i zdobywanie nowych umiejętności!

Już tradycją stało się, że przygotowujemy jedno wystąpienie, które łączy pokolenia i chwyta za serca. W tym roku mieliśmy okazję gości Tomka i Lenkę Bukowskich z firmy Nanushki, którzy pokazali, że sześcioletnia dziewczynka może być również zaangażowana w firmę rodzinną.

NextG_D100056

Ciężko opisać słowami to, co działo się na NextG: wystąpienia, badanie trendów, warsztaty, panele dyskusyjne… A przede wszystkim – niesamowite doświadczenie bliskości tematów i integracji środowiska sukcesorów.

Zapraszamy do obejrzenia PEŁNEJ relacji przedstawionej przez Dorę Dong, studentkę University of the Arts London, która na bieżąco tworzyła dla nas „notatkę” za pomocą techniki sketchnoting.

NextG_D200035

Dziękujemy naszym Partnerom, dzięki którym Kongres NextG mógł odbyć się w tak znakomitym wydaniu! W szczególności dziękujemy Partnerowi Strategicznemu Bankowi Millennium oraz Partnerowi Merytorycznemu PwC za kolejną tak udaną edycję wydarzenia tylko dla młodych!

NextG_D100022

III NextG już za rok – 18-19 października 2018. Zapraszamy!

www.nextg.pl