BAZA WIEDZY

1. Planowane ścieżki kariery studentów – Global University Entrepreneurial Spirit Students’ Survey

banner 336x269

KLIKNIJ W BANNER – WEŹ UDZIAŁ W BADANIU!

Eksperci zajmujący się antycypacją przyszłości rodzimej gospodarki od kilku dziesięcioleci próbują przewidzieć przyszłość rynku pracy. Najbardziej pożądane przez przedstawicieli młodego pokolenia zawody, ścieżki karier w korporacjach, najszybciej rozwijające się branże, źródła pozyskiwania przyszłych partnerów biznesowych, to często wyzwania, którym diagnozie, potrafią sprostać tylko najlepiej przygotowani i posiadający ogromne doświadczenie w obserwacji planów zawodowych tysięcy studentów eksperci. Podobnie sytuacja przedstawia się w innych krajach Europy, czy Świata.

Problematyka ta jest o tyle ciekawa i istotna perspektywy Polski, gdyż jako kraj, który wolnością gospodarczą cieszy się mniej niż 30 lat, jesteśmy właśnie w obliczu odbywającej się w pierwszej wielkiej zmianie pokoleniowej biznesu. Właściciele firm założonych po 1989 roku przechodzą bądź planują przejście na emeryturę. Czy w stanowiącym ok. 80% sektora polskich firm, rynku biznesów rodzinnych zajdą gwałtowne zmiany? Wszak tylko 6,3% potencjalnych spadkobierców biznesów, planuje przejąć firmę po swoich rodzicach.

Dziś pytania o przyszłość, karierę, predyspozycje do przedsiębiorczości, czy ocenę warunków sprzyjających rozwojowi przedsiębiorczości panujących na uczelni zadajemy próbie ponad 15 000 studentów pochodzących z ponad 50 renomowanych polskich uczelni wyższych.

Weź udział w badaniu, porównaj Polskę na tle innych krajów i pozwól nam zbadać przyszłość rodzimej gospodarki.

2. O badaniu

GUESSS

GUESSS to międzynarodowy projekt badawczy diagnozujący skłonność do przedsiębiorczości wśród studentów. Realizowany jest co ok. dwa lata, nieprzerwanie od 2003 roku. Przeprowadzany jest w ramach ankiety on-line, która w każdym kraju jest identyczna, co pozwala na porównania między konkretnymi państwami, a wyniki przedstawiane są w postaci przejrzystego raportu. W poprzedniej edycji badania wzięło udział ponad 109 000 studentów z 759 uczelni z 34 krajów na świecie. W gronie państw uczestniczących w poprzedniej edycji projektu znalazła się również Polska, gdzie na 36 prestiżowych uczelniach wyższych przebadaliśmy ok. 12 000 studentów. Koordynatorem międzynarodowym projektu jest Uniwersytet St. Gallen w Szwajcarii, natomiast w Polsce funkcję tę sprawuje Instytut Biznesu Rodzinnego. Dane zebrane podczas realizacji badania stanowić będą ważne aktywa oraz punkt wyjścia do późniejszych analiz i publikacji.

Nagrody:

Badanie jest w 100% anonimowe, jednakże studenci, którzy zostawią swój uczelniany adres e-mail na końcu badania i zdecydują się wziąć udział losowaniu nagród, staną przed szansą zdobycia jednego z dwóch tabletów marki Apple – ipad mini (nagrody główne) oraz pozostałych nagród w postaci książek z obszaru przedsiębiorczości rodzinnej, 5-ciu voucherów o wartości 400 zł każdy do wykorzystania na portalu Pyszne.pl

Sponsorzy nagród:

PysznePL_logo_on_orange_background_1164px

Pyszne.pl to największy serwis do zamawiania jedzenia online w Polsce. Sprawdź restauracje w Twojej okolicy i zamów już dziś!

INGLOT logo (adobe illustrator)

INGLOT to polska firma rodzinna produkująca kosmetyki kolorowe, która posiada ponad 600 salonów i stoisk w ponad 80 krajach na 6 kontynentach.

oknoplast-logo2015-655

OKNOPLAST to polska firma rodzinna produkująca okna PCV – jeden z europejskich liderów w branży.

Altom Logo

Firma Altom to lider w branży nieelektrycznego AGD.

OCHNIK

OCHNIK to polska firma rodzinna z ponad 25-letnią tradycją zaliczana do grona najbardziej rozpoznawalnych marek oferujących odzież i galanterię skórzaną.

Ania Kruk Logo

ANIA KRUK to marka biżuterii modowej powstała z pasji do tworzenia pięknych rzeczy. Łączy ponad 180 lat rodzinnej tradycji jubilerskiej z energią młodej generacji.

Kaspersky_RGB_POS

Kaspersky Lab Polska jest polskim przedstawicielstwem firmy Kaspersky Lab – jednego z najszybciej rozwijających się producentów rozwiązań bezpieczeństwa IT na świecie.

Republika roleski

Firma Roleski to rodzinne przedsiębiorstwo ze 100% polskim kapitałem. Lider polskiego rynku tzw. przypraw mokrych.

 3. Uczelnie Partnerskie

  1. Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
  2. Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku
  3. Akademia Pomorska w Słupsku
  4. Gdański Uniwersytet Medyczny
  5. Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa w Katowicach
  6. Kaszubsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Wejherowie
  7. Państwowa Szkoła Wyższa w Białej Podlaskiej
  8. Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
  9. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gnieźnie
  10. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Lesznie
  11. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu
  12. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Sanoku
  13. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa we Włocławku
  14. Politechnika Białostocka
  15. Politechnika Częstochowska
  16. Politechnika Gdańska
  17. Politechnika Łódzka
  18. Politechnika Poznańska
  19. Politechnika Warszawska
  20. Sopocka Szkoła Wyższa
  21. Społeczna Akademia Nauk w Krakowie
  22. Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  23. Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
  24. SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Katowicach
  25. SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Poznaniu
  26. SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Sopocie
  27. SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Warszawie
  28. SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny we Wrocławiu
  29. Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  30. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  31. Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  32. Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  33. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  34. Uniwersytet Gdański
  35. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  36. Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  37. Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  38. Uniwersytet Łódzki
  39. Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  40. Uniwersytet Medyczny w Poznaniu
  41. Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  42. Uniwersytet Opolski
  43. Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
  44. Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  45. Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  46. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
  47. Uniwersytet Śląski w Katowicach
  48. Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
  49. Uniwersytet w Białymstoku
  50. Uniwersytet Wrocławski
  51. Uniwersytet Zielonogórski
  52. Wyższa Szkoła Bankowa w Bydgoszczy
  53. Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie
  54. Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku
  55. Wyższa Szkoła Bankowa w Gdyni
  56. Wyższa Szkoła Bankowa w Opolu
  57. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
  58. Wyższa Szkoła Bankowa w Szczecinie
  59. Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
  60. Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
  61. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  62. Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
  63. Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Lublinie
  64. Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie

Honorowy Patronat:

Ministerstwo Rozwoju

Honorowy Patronat nad II edycją projektu GUESSS w Polsce objęło Ministerstwo Rozwoju

Patronat:

logo-pion

Barometr sukcesyjny i prognozowane ścieżki kariery dzieci z firm rodzinnych

Na podstawie wyników poprzedniej edycji badania w Polsce powstał raport, który jest dedykowany kolejnemu pokoleniu sukcesorów firm rodzinnych, w obliczu ich planów zawodowych, podejściu do rodzinnej firmy i własnych pomysłów na rozwój biznesu.

Barometr Sukcesyjny

Kontakt:

Łukasz Tylczyńki

Łukasz Tylczyński
Ekspert ds. badań i rozwoju
Koordynator projektu GUESSS w Polsce

Instytut Biznesu Rodzinnego
Zamek Cesarski w Poznaniu
ul. Fredry 7/1, 61-709 Poznań

@ ltylczynski@ibrpolska.pl
tel. 61 307 14 27

 

NEWSLETTER

Wiedza na e-mail Zapisz się na newsletter, by otrzymywać zaproszenia na wydarzenia oraz otrzymywać bezpłatnie wybrane publikacje.

 

Zapisz się do naszego newslettera!

Zapisuję się do newslettera! (możesz zrezygnować w każdej chwili)