BAZA WIEDZY

IMG_9638

Firmy rodzinne muszą równomiernie rozwijać się w dwóch obszarach – biznesowym i rodzinnym. Dla właścicieli biznesów oznacza to, że oprócz wypracowywania strategii rozwoju powinni pracować, również nad tworzeniem ładów biznesowych.
Idealnym przykładem takiej firmy rodzinnej jest LUG S.A. – producent profesjonalnych rozwiązań oświetleniowych LED, w siedzibie którego odbył się kolejny zjazd Akademii Sukcesora. Uczestniczący Programu, mieli szansę poznać „od kuchni” działanie przedsiębiorstwa z 30-letnim doświadczeniem, obecnym na 70 rynkach i mającym siedziby na całym świecie – od Europy po Amerykę Południową.

Dwudniowe spotkanie w Zielonej Górze rozpoczęło się powitaniem i prezentacją Prezesa LUG – Ryszarda Wtorkowskiego, a następnie miało miejsce zwiedzanie siedziby oraz Centrum Badawczo-Rozwojowego. Pierwszy dzień zakończył się panelem o strategiach, mechanizmach ładu rodzinnego oraz konstytucjach rodzinnych, które pomagają firmom uczynić krok w stronę długowieczności. Drugi dzień poświęcony był tematyce Design Thinking i Service Design. Warsztaty kreatywnych rozwiązań rozpoczęły się przybliżeniem metodologii, a po wstępie teoretycznym sukcesorzy rozpoczęli pracę nad  potencjalnymi rozwiązaniami kreatywnymi będącymi odpowiedziami na postawione przez Gospodarza i Właściciela firmy LUG zadanie praktyczne. Rezultaty prac zostały zaprezentowane i ocenione przez Prezesa Ryszarda Wtorkowskiego.

Została ostatnia szansa na dołączenie do Akademii. Sukcesorzy pragnący rozwijać swoje zdolności managerskie oraz odbyć wizyty w firmach rodzinnych takich jak Mokate, Ochnik, GRAAL, poznać ich rodzinno-biznesową historię i zobaczyć jak polscy liderzy funkcjonują od środka mogą skorzystać z oferty Last Minute. Zapisy na www.akademiasukcesora.pl.